Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:46:20 GMT

ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۳۲۹

ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد

ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی که گفته می‌شد شامگاه دوشنبه به طور رسمی برای رای‌گیری عرضه خواهد شد، به تعویق افتاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بنابر آخرین خبرهای رسیده به خبرنگاران سازمان ملل متحد، این قطعنامه قرار بود شامگاه دوشنبه به وقت محلی به اعضای شورا برای رای‌دادن ارائه شود، اما تا آخر این روز، چنین امری محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع دیپلماتیک احتمال داده‌اند، این مساله به اول صبح سه‌شنبه موکول شده باشد اما هنوز به طور قطع مشخص نیست، تصمیم آمریکایی‌ها چه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در صورتی که قطعنامه روز سه‌شنبه به طور رسمی برای رای‌گیری ارائه شود، اعضای شورا 24 ساعت فرصت خواهند داشت تا به آن رای دهند و رئیس شورا هم تا 12 ساعت پس از آن، نتایج آرا را اعلام خواهد کرد.

رابرت مالی رئیس گروه بحران و عضو شورای امنیت ملی دولت اوباما شامگاه دوشنبه در یادداشت توئیتری گفت: ریچارد گوان، مدیر گروه بین‌المللی بحران در سازمان ملل متحد گفت شانس آمریکا برای پیشبرد هدف خود در تصویب تحریم تسلیحاتی ایران صفر است و این اقدامی یک‌طرفه برای فعال کردن مکانیسم ماشه است.

قطعنامه آمریکا برای تصویب در شورای امنیت، حداقل به 9 رای نیاز دارد در حالیکه منابع دیپلماتیک در گفت‌وگوهای غیررسمی به رسانه‌های غربی گفته‌اند، این حد از آرا وجود نخواهد داشت تا به وتوی روسیه و چین نیاز شود.

شنیده‌ها حاکی است اروپایی‌ها به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای ممتنع خواهند داد و روسیه و چین هم به صراحت اعلام کرده‌اند مخالف این قطعنامه هستند.

پیش از این هم، برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران برای توجیه قطعنامه پیشنهادی خود در ماه گذشته نشستی غیررسمی و مجازی با اعضای شورا برگزار کرد که در آن جلسه، تنها مخالفت همه اعضا، نصیبش شد.

رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خوردتخت روانچی: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی به ایران‌هراسی روی آورده استمقام سابق آمریکایی: طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خواهد خورد

 

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه در یک یادداشت توئیتری از اعضای شورا خواست بار دیگر در مقابل زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا بایستند.

کارشناسان و تحلیلگران متعددی بر این باورند که حرکت آمریکا در شورای امنیت، انزوای بیش از پیش دولت ترامپ در صحنه بین‌المللی را به نمایش خواهد گذاشت.

نمایندگی چین در سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه در واکنش به اظهارات کلی کرافت نماینده آمریکا در این سازمان گفته بود« حفظ برجام، اجماع جهانی است».

به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت که در پی توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام به تصویب رسید، ممنوعیت تسلیحاتی 13 ساله ایران در 27 مهرماه امسال به پایان می‌رسد اما دولت ترامپ در پی آن است که مانع از تحقق این دستاورد جمهوری اسلامی ایران شود.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,95,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۴ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۵ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۶ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۷ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت ۸ درگیری‌ها در بیروت|المنار: درگیری و اغتشاش در ورودی میدان پارلمان ادامه دارد مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه تشدید تدابیر امنیتی اطراف کاخ سفید پس از تیراندازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد شورای امنیت روسیه و چین اعضای شورا ایران شکست اروپایی ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو