Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@15:29:29 GMT

ادامه تلاش‌ها برای حفظ خانه هنرمندان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۷۸۳

ادامه تلاش‌ها برای حفظ خانه هنرمندان

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: جلسات و پیشنهادات توافق ما در راستا ابقا خانه هنرمندان با ماهیت و شکل کنونی خود بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود ۱۰ روز از اولین زمزمه‌های تملک خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید می‌گذرد، از آن روز تا حالا اعتراضات، بیانیه‌ها، مصاحبه‌ها، جلسات و درکل حواشی بسیاری در این رابطه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا درحالی که دیگر از آن تب و تاب روزهای ابتدای خبری نیست، به نظر می‌رسد جلسات بین حوزه هنری و اداره کل بنیاد شهید ادامه دار است.

مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان درباره آخرین وضعیت خانه هنرمندان به خبرنگار ایمنا گفت: این عمارت همچنان در اختیار حوزه هنری است و فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در روزهای گذشته جلسات متعددی با مسئولان و هنرمندان به خصوص هنرمندان پیشکسوت در آنجا برگزار شد و ساختمان طبق روال قبل کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: از طرفی پیگیری‌های از تهران در حال انجام است ضمن اینکه هفته گذشته جلسه خوبی در استانداری اصفهان درباره خانه هنرمندان برگزار و زمینه سازی خوبی هم برای توافق انجام شد. هر زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شد آن را اعلام خواهیم کرد.

احمدی‌فر درباره محتوا این جلسات، اظهار کرد: جلسات و پیشنهادات توافق ما در راستا ابقاء خانه هنرمندان با ماهیت و شکل کنونی خود بوده است. مکاتبات نیز در این راستا انجام شده و منتظر هستیم تا سیر اداری را طی کند. به محض اعلام نتیجه قطعی آن را به سمع و نظر تمام مردم خواهیم رساند.

کد خبر 438214

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خانه هنرمندان خانه هنرمندان اصفهان خانه هنرمندان اصفهان بنیاد شهید حوزه هنری استان اصفهان بنیاد شهید و امور ایثارگران بنياد شهيد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه هنرمندان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر