Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@04:21:06 GMT

خواص بهار نارنج را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۸۶۰

خواص بهار نارنج را بشناسید

نارنج میوه‌ای از خانواده مرکبات است و رایحه آن که از گل آن به دست می‌آید دارای خواص ضدافسردگی و آرام‌بخش بوده و خود میوه هم ضد اسهال، نرم‌کننده پوست و جلوگیری کننده از شکنندگی مویرگ‌ها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را زینت داده و در پائیز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می دهد، این میوه خواص دارویی فراوانی دارد که از دیرباز مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته است و به همین جهت در این مطلب به بررسی فواید و مضرات این گیاه می پردازیم:

 درمان اختلالات دستگاه گوارش

نوشیدن دمنوش بهار نارنج به تسکین دردهای پی در پی شکمی، درمان دردهای نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طورکلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج اشتهاآور است و تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.

 درمان اختلالات خواب

برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه مصرف دمنوش بهار نارنج راه حل خوبی است، البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. افرادی دچار اختلال خواب هستند ، با نوشیدن مقدار عرق بهار نارنج 2 ساعت قبل از خواب، خواب بسیار آرامی خواهند داشت.

آرامش اعصاب

دمنوش بهار نارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی ،تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین این دمنوش برای رفع قولنج های عصبی و برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است.

بهبود رفتار

معمولا در روزهای گرم سال ، با افزایش دما و میزان تعریق ، رفتار و خلق و خوی بسیاری از افراد تغییر می کند. برای جلوگیری از این تغییر رفتار ،بهتر است هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

 رفع سنگ کلیه

مصرف بهارنارنج به همراه آب کرفس، جهت استخراج سنگ های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار مفید می باشد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود.

درمان سردرد های عصبی و میگرن

در طب سنتی ، دمنوش بهار نارنج را برای تسکین سردرد های عصبی و میگرن استفاده می کنند.

 کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده

برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می‌توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.

رفع بزرگی طحال

برای رفع بزرگی طحال ، مصرف منظم و مداوم بهار نارنج موثر است.

 تحریک سلول های پوستی

عرق بهار نارنج شکل گیری سلول های جدید پوستی را تحریک می کند. این ماده می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و کمک کند که به جای آن ها سلول های جدید به وجود بیایند و به این ترتیب ظاهر پوست را روشن تر کند. عرق بهار نارنج همچنین می تواند مواد مغذی را به میزان کافی به پوست برساند و از شکل گیری سلول های سرطانی در پوست جلوگیری کند.

بهارنارنج به عنوان یک دیازپام

برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است 10 گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده، همراه یک قاشق سوپ خوری عسل میل کنید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

انتهای پیام/4148
 

منبع: آنا

کلیدواژه: میوه گل بهار نارنج مرکبات زندگی سالم نرم کننده دمنوش بهار نارنج عرق بهار نارنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)