Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه باشت با اشاره به اینکه تنها راه پیشرفت کشور و مقابله با تحریم ها را تکیه بر توان داخلی و باورهای ملی است گفت:دشمن40 سال است تنهار راه مقابله با کشور را در تحریم می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام والمسلمین عبودی امام جمعه شهرستان باشت در گفتگو با صبح زاگرس گفت: دشمن 40 سال است  که راه مقابله با کشورمان را در تحریم می داند، اگر ما  توانمان را همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بر تکیه و توان داخلی خود بگذاریم در بسیاری از زمینه ها عملا به خود کفایی می رسیم و به کشورهای بیگانه هم نیازی در بیشتر این زمینه ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود:برای مثال در صنعت دفاعی و نظامی با توجه به اینکه تمام توانمان  بر تیکه برباورهای خودمان بوده است ،و تولیدات و موفقیت های که در این زمینه بدست آورده ایم با توجه به دانش بومی کشورمان است ،جهان را شگفت زده کرده ایم و همین باعث شده است تا در زمینه صنعت دفاعی به خود کفایی برسیم و در بعضی از موارد نیز به تولید انبوه برسیم که بیشتر این دستاورد ها در جهان بی نظیر هستند. که همین امر باعث شده است تا دشمن را به مذاکره وادار کند .

امام جمعه شهرستان باشت اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی در بخش های اقتصادی کشور وجود دارد،و همین باعث شده است تا ما در بعضی از زمینه ها به بیرون از کشور وابسته شویم ،اما اگر با تکیه بر توان داخلی خود با توجه به ظرفیت هایی که در کشور  از لحاظ منابع انسانی و دیگر منابع غنی که در اختیار داریم  استفاده کرده بودیم، امروزه می توانستیم مثل صنعت دفاعی  بخش های زیادی از مشکلات اقتصلدی را موجود در کشور مان را حل کنیم.

او در ادامه گفت: دشمن در هیچ یک از وعده های خود در مذاکرات صادق نبود،و به آن هم عمل نکرد پس همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آنها غیر قابل اعتماد هستند و نمی توان با آنها مذاکره کرد چون دنبال سهم خواهی بیشتر و محدود کردن بیشتر هستند،پس باید تمام تلاش خود را با تکیه بر توان و پتانسیلهای داخلی که در اختیار داریم به کار گرفت تا در بیشتر  زمینه ها به خارج از کشور نیازی نداشته باشیم.و اگر این برنامه ریزی را از همان اوایل در دستور کار قرار می دادیم امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری در تمام زمینه ها از جمله بخش اقتصادی بودیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست

روزنامه کیهان نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

 وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟