Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:03:02 GMT

تفریحی که البرزی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۱۳۰

تفریحی که البرزی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رودخانه خروشان کرج امروزه به تفریحگاهی تبدیل شده است که مردم استان البرز و دیگر گردشگران را به کام مرگ می‌کشاند و علیرغم تاکید بسیار بر عدم شنا کردن، زیبایی فریبنده این مناطق گوش شنوایی برای افراد نمی‌گذارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، شنا یکی از تفریحاتی است که در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند و با افزایش این ورزش جذاب مخاطرات آن نیز روند صعودی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مواردی که افراد بدون توجه به آن به شنا می‌پردازند، شنا در مناطقی است که  بدلیل خطر غرق شدن تابلوهای هشدار نصب شده است.

رودخانه کرج با ظاهری فریبنده یکی از مکان‌هایی است که علیرغم  تابلوهای متعدد هشدار به منطقه ای برای تفریح خطرناک خانواده‌ها در این فصل تبدیل شده که به مراتب شاهد غرق شدن افراد در این مکان هستیم.

غرق شدن 7 نفر در رودخانه کرج در یک روز

سید فتح اله هاشم نژاد رئیس جمعیت هلال احمر کرج در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه شاهد فوت 4 نفر  در 30 تیرماه  سال جاری در رودخانه کرج بودیم، اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری  تاکنون 22 نفر در استان دچار غرق شدگی شده‌اند که از این تعداد 14 نفر فوت کرده و  28 نیز فوتی‌های فصول  بهار و تایستان 98 بوده است.

وی با بیان اینکه رودخانه کرج به ظاهر کم عرض و کم عمق اما خروشان است، افزود: کافی است تا زانو در آب بروی و کمی هم بلغزی سرمای آب سبب بی حس شدن بدن می‌شود و برخوردهای متعدد با سنگ و اجسام موجود در رودخانه بدون  در نظر گرفتن سن و جنسیت افراد را با خود می برد.

رئیس هلال احمر شهرستان کرج با عنوان اینکه عمده قربانیان حوادث غرق شدگی در رودخانه کرج زیر 30 سال سن دارند، بیان کرد: محل‌های حادثه خیز شناسایی شده  آبشار هفت چشمه ، آبشار نوجان ، چند بخش کوچک کنار رودخانه در محدوده پورکان ( کیلومتر حدودا 9 جاده چالوس) ، پل خواب ، محدوده رستورات پل چوبی ، وینه  و وارنگه رود هستند .

آلودگی 50 درصد شناگاه‌های شهر بوشهر به میکروب / مردم در جفره، پارک دانشجو و ریشهر شنا نکنند + فیلم50 درصد شناگاه‌های استان بوشهر در وضعیت بحرانی قرار داردآلودگی شناگاه‌های بوشهر به دغدغه‌ای برای مردم منطقه تبدیل شده است

هاشمی نژاد در پاسخ به اینکه چطور می‌توان از این حوادث جلوگیری کرد، تصریح کرد: مردم تا زمانی که آرامش نسبی آب و کاهش حجم آن در کنار رودخانه اتراق نکنند، این باور غلط هم از ذهنتان خارج کنید که ما مراقب هستیم و حادثه برای دیگران است.

وی عنوان کرد: در جاده چالوس باغ‌ها و رستوران‌های متعددی برای اسکان  مسافران وجود دارد که با توجه به وجود حصار و حضور عوامل محلی تا کنون حادثه ای در آنها گزارش نشده و می‌توانند محل ایمنی برای حضور در طبیعت و یک تفریح خانودگی سالم باشند .

شناگران حرفه ای هیچگاه در شناگاه‌های غیر مجاز شنا نمی‌کنند

بلال خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه 55 استخر در استان البرز وجود دارد که از ابتدای اسفند تمامی استخرها بدلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند، اظهار داشت: دو ماه پیش تنها اجازه فعالیت به استخرهای رو باز داده شد که این استخرها شروع به فعالیت کردند.

وی با عنوان اینکه در این ایام آب استخرها بدلیل عدم روشن بودن پمپ‌ها خالی شده بود، افزود: خسارت بسیاری به مجموعه داران وارد شد و مربیان و ناجی های بسیاری بی‌کار شدند.

رئیس هیئت شنای استان البرز  در خصوص شنا در شناگاه‌های غیر مجاز استان، بیان کرد: هیچ شناگر حرفه ای در این شناگاه‌ها شنا نمی‌کند.

خلیلی با عنوان اینکه علیرغم نصب تابلو های هشدار همچنان شاهد خبرهای حوادث غرق شدن در شناگاه‌های غیر مجاز استان هستیم، تصریح کرد: شاهد این هستیم که افراد زیادی از گردشگران و شهروندان در این مناطق دچار حادثه می‌شوند.

امیدواریم با توجه به تابلوهای نصب شده و هشدار هایی که داده می شود شاهد کاهش این حوادث در سطح استان البرز باشیم.

انتهای پیام/ ع

R7810/P1494/S6,50/CT7 بیشتر بخوانید... وضعیت شناگاه‌های بوشهر به‌روایت تصویر ۴۵ ایستگاه برای پایش زیست محیطی شناگاه‌های استان بوشهر تعیین شد ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وضعیت شناگاه‌های بوشهر به‌روایت تصویر ۴۵ ایستگاه برای پایش زیست محیطی شناگاه‌های استان بوشهر تعیین شد ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل استان بوشهر شناسایی شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۵ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|‌حفظ سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست/ مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند ۸ اصول بهداشتی در هنگام استفاده از آسانسور را بیشتر بشناسید مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|‌حفظ سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست/ مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در ایران / کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال چراغ یوم‌العباس در زنجان خاموش شدنی نیست / اجتماع عظیم زنجانی‌ها در هشتم محرم امسال متفاوت‌تر برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رودخانه کرج استان بوشهر استان البرز ترین اخبار شناگاه ها غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود

طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند.درنهایت تیم حقوقی آفریقای جنوبی با استدلال قوی جنایت نسل‌کشی توسط اسرائیل را ثابت کرد و توانست این رژیم را در دادگاه لاهه محکوم کند.حالا پس از گذشت حدود سه ماه از صدور این حکم علیه اسرائیل، زمزمه‌هایی از صدور حکمی جدید برای بازداشت سران این رژیم ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌خواه جهان
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • ویدیو/ ندانستن «چت جی‌پی‌تی» را به دادگاه کشاند