Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جشنواره ملی پسته دامغان برای هفتمین دوره با توجه به شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح برنامه‌های پیام رسان دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌های این جشنواره با پخش زنده مراسم افتتاحیه در تاریخ ۲۳ مردادماه آغاز و با برگزاری مراسم اختتامیه در ساعت ۲۱ روز ۲۴ مرداد به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زارع زاده بیان کرد:‍ برنامه افتتاحیه در مجموعه تاریخی گردشگری چشمه‌علی دامغان دنبال خواهد شد. 

وی افزود: در توافق با مرکز صدا و سیمای استان، مقرر شد تا بعد از اتمام جشنواره، مستند پسته دامغان تهیه و از طریق شبکه های ملی پخش شود. 

زارع زاده اضافه کرد: برنامه آیین شکرگزاری توسط کانون حاج علی اکبر تقوی، اجرای برنامه های شاد و فرهنگی از ۲ خواننده ملی و بومی برای حضور در برنامه غیر حضوری تلویزیونی و تجلیل از سه باغدار و سه سرمایه گذار موثر در شهرستان، از برنامه‌های جانبی این جشنواره است. 

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا در حاشیه این جشنواره به منظور تقویت و آشنایی بیشتر تولید کنندگان و تاجران پسته با بازار بورس، به همت بانک کشاورزی جلسه ای با حضور کارشناسان و دست اندرکاران بورس و تاجران عمده پسته برگزار شود. 

زارع زاده خاطر نشان کرد: در کنار جشنواره، تولیدات محتوایی و کلیپ‌های آموزشی ویژه کشاورزان، باغداران و تاجران تولید شده است که در طول برگزاری جشنواره در فضای مجازی منتشر می‌شود. 

وی افزود: برگزاری چالش علمی پسته کشور با محوریت ارتقاء تولید و فرآوری به همت مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در زمینه‌های مختلف، از اصلی ترین برنامه‌های این جشنواره است. 

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: شناسایی و معرفی پسته دامغان به عنوان با کیفیت‌ترین پسته ایران و آشنایی با آخرین دستاوردهای باغداری پسته از مهترین اهداف این جشنواره است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

حدود ٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی انجمن پسته ایران شهرداری دامغان اراضی کشاورزی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی انجمن پسته ایران شهرداری دامغان اراضی کشاورزی دامغان وزارت جهاد کشاورزی انجمن پسته ایران شهرداری دامغان اراضی کشاورزی دامغان پسته دامغان زارع زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود