Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 22 مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، بر اعتقاد راسخ دولت به نقش برجسته سازمان‌های مردم‌نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، متن پیام محمدرضا پورمحمدی به این شرح است: حضور و اثرگذاری مردم در کلیه حوزه‌ها و سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی آحاد جامعه، دخالت دادن مردم در تعیین جهت‌گیری ساختارهای مدیریتی و همچنین تقویت انسجام و هم‌افزایی اجتماعی از ثمرات مطلوب نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی است که از جمله موفق‌ترین سازوکارها برای استفاده بهینه از ظرفیت کنش‌گران اجتماعی برای حصول به خیر اجتماعی به شمار می‌رود.

سازمان‌های مردم‌نهاد، مجموعه تشکل‌های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده‌ها و افکار و عملکرد کنش‌گران اجتماعی پدید می‌آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده‌های کنش‌گران متعهد و مسئولیت‌پذیر، گام‌های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی‌دارند.

این تشکل‌ها با تکیه بر سرمایه برآمده از اعتماد و عزم مشترک، حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی به وجود آورده و شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار میهن اسلامی می‌آفرینند.

در این مقطع همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلات و تنگناهای متعددی که این بیماری برای زندگی و معیشت و کسب‌وکار اقشار مختلف مردم به وجود آورده، عملکرد سمن‌ها نشان داد که می‌توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله سلامت، بسیاری از ملزومات مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی با حجم وگستره منطقه‌ای، استانی و کشوری توسط این تشکل‌ها، بار دیگر از ظرفیت قابل توجه سمن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و افزودن بر اثربخشی خدمات دولت در حوزه‌های اجتماعی رونمایی کرد و ضرورت تقویت این تشکل‌ها را در معرض دید صاحب‌نظران و مسئولان قرار داد.

نام‌گذاری 22 مرداد ماه به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گواه روشنی از اعتقاد راسخ دولت تدبیر و امید به نقش برجسته سازمان‌های مردم نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت و تبریک این روز به همه فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین نیک‌اندیش و همچنین فعالان این عرصه در دستگاه‌های اجرایی استان، از فعالیت و تلاش‌های خالصانه همه آنها در توانمندسازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قدردانی می‌کنم و امیدوارم از طریق تعامل سازنده میان دولت وتشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تبریز سازمان های مردم نهاد تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان