Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:21:08 GMT

ورود دادگستری به حل مشکلات خودروسازی بم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۰۶۵

ورود دادگستری به حل مشکلات خودروسازی بم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی مشکلات شرکت خودروسازی بم و کارخانه روغن نباتی گلناز مورد بررسی قرار گرفت.

او در این جلسه بر حضور شخص مدیران در جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید برگزار می‌شود و مدیران نیز باید با نگاه حمایتی در این جلسات حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد گفت: در شرایط اقتصادی کنونی کشور و بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی قوا از جمله قوه قضائیه، اجرایی و مقننه و تمامی بخش‌های مربوط به آن‌ها باید به کمک بخش تولید آمده و مشکلات این حوزه را رفع کنند، زیرا در شرایط کنونی بخش تولید با مشکلات متعددی روبرو است.

او بر رفع موانع موجود در مسیر تولید تاکید کرد و افزود: تعطیل شدن هر واحد تولیدی در کشور آثار مخربی به دنبال دارد.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: ابعاد این آثار قابل تحلیل و تصور نیست و در برخی موارد بیکار شدن افراد به افزایش نرخ جرم، دعاوی خانوادگی و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌انجامد.

موحد بر پیش بینی مشوق‌های حمایتی و مساعدت به واحد‌هایی راکد که به سطح قابل قبولی از تولید رسیده اند، تاکید کرد و گفت: منابع خدادادی برای همه مردم است و هنر دستگاه‌های اجرایی در این است که این منابع را به نحوی مدیریت کنند که در حوزه‌های تولید، صنعت و سایر بخش‌های کشور بهره وری مناسبی ایجاد کند.

او سرمایه گذاری انجام شده در واحدخودرو سازی بم و ایجاد واحد‌های جدید این کارخانه را قابل تقدیر دانست.

در این نشست به منظور حل مشکلات کارخانه تولید روغن نباتی گلناز با بیش از ۱۴۰ کارگر بررسی‌های لازم انجام و پرداخت بخشی از بدهی‌های شرکت گلناز به آب منطقه ای و اقدام برای آزادسازی حساب‌های بانکی این شرکت، نصب کنتور آب هوشمند در محل شرکت روغن نباتی گلناز و تعیین میزان بدهی قبلی این شرکت به تناسب میزان تولید در سال‌های گذشته مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه همچنین مشکل خودروسازی بم در رابطه با بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون نیز مورد بررسی قرار گرفت.

واحد خودروسازی بم با دریافت تسهیلات از بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون قطعاتی وارد و خودرو تولید کرده است که با تفاوت نرخ ارز در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل روبرو شده است.

کل تولید خودروسازان بم در چهار سال گذشته به ۵ هزار خودرو نرسیده است و مقرر شد راهکار‌های لازم برای ایجاد تنفس در بازپرداخت تسهیلات این واحد تولیدی بررسی و در جلسه آتی مورد بررسی مجدد قرار گیرد ودر این بازه زمانی گزارش عملکرد این واحد خودروسازی به صنعت ومعدن ارائه شده و مورد بازرسی مجدد قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان خودروسازی اقتصاد مقاومتی خودروسازی بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال خبر داد.

مهدی علیزاده با تأکید بر اینکه بیش از ده سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و این وقفه زیاد سبب شده که تولیدکنندگان داخلی اتوبوس تقریباً خط تولید را نیمه‌تعطیل یا تعطیل کنند، افزود: «در سال‌جاری بیش از۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل ونقل اختصاص داده شد و براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۷۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشیم، اما اتفاقی که در سال گذشته رخ داد این بود که قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰ دستگاه برقی خواهد بود که بنا است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.»

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تهران قرار دادی با یکی از شرکت‌های چینی برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی منعقد شد، گفت: «مجموعاً اتوبوس‌های نو تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد و در حال مذاکره هستیم که خدمات پس از فروش اتوبوس‌های چینی را به شرکت‌های تولید داخلی داشته باشیم و به محض توافق و بعد از اولین پرداخت، بنا است که ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل دهند و براساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال این اتوبوس‌ها وارد می‌شود که ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد چرخه شود.»

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان حمل ونقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس نوسازی شد، گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو از طریق خرید‌های شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران شد و این روند ادامه خواهد داشت بگونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک آنقدر اتوبوس خواهیم داشت که دچار کمبود راننده خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد افزود: در کنار نوسازی و اورهال اتوبوسها، ورود مینی بوس به چرخه فعالیت را نیز خواهیم داشت چراکه نسبت به مهندسی خطوط اتوبوس اقدام کردیم به این علت که برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کمی دارند و فعالیت اتوبوسهای۱۲ متری در این خطوط به صرفه نیست به همین علت در این خطوط کم مسافر از مینی بوس استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها به خطوط پرمسافر تزریق می‌شوند.

علیزاده در مورد کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ۱۷ شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند، گفت: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران ملکی شهرداری تهران هستند و بخش دیگر نتعلق به بخش خصوصی است که شرکت واحد دخل وتصرفی در حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و تنها به صورت ماهانه براساس خدمات و پیمایش یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی تغییر جایگاه زنان و مردان در اتوبوس‌های بی. آر. تی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای خطوط تندور آغاز شد و ما شکایت‌های زیادی وهم تصافات جرحی در مورد این خصوص داشتیم گفت: در خطوط تندور با وجود کمک و همکاری پلیس راهور نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم و این ترمز‌های ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای مسافران زن در اتوبوس‌های تندرو موجب بروز تصادفات می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه آسیب پذیری بانوان بیشتر است و در تصادفات دچار جرح می‌شوند گفت: دقت داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و نیاز به فضای بیشتری داشتند و قسمت انتهایی اتوبوس نیز فضای بیشتری به نسبت فضای جلو دارند و این تغییر مکان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان