Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@01:28:08 GMT

کاندیدا‌های بالقوه اصلاح‌طلبان چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۱۲۴

کاندیدا‌های بالقوه اصلاح‌طلبان چه کسانی هستند؟

رویداد۲۴ علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به جلسات حزب کارگزاران و نشست خبری حزب اتحاد ملت و اینکه اصلاح طلبان چگونه می‌توانند مردم را برای انتخابات ۱۴۰۰ ترغیب کنند؟ گفت: شرکت در انتخابات و استفاده از فرصت انتخاباتی ابزارِ شناخته شده و قطعیِ اصلاح‌طلبان و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی ما چاره‌ای نداریم که به هر حال باید از این فرصت‌ها و از این ابزار استفاده کنیم. احزاب هم اساسا فلسفه وجودی شان به همین دلیل است که از فرصت‌هایی که بتوانند در قدرت و مشارکت سهمی داشته باشد استفاده کنند و آن را مغتنم بشمارند.

او افزود: خودِ قدرت نباید هدف باشد بلکه اصلاح قدرت باید هدف باشد، به نوعی این مسئله آرمان اصلاح‌طلبان است و اصلاح طلبان به دنبال اصلاح قدرت باشند که تا حدودی نیز از این هدف در طول دوره‌های گذشته، منحرف شدند، اما اگر در راستای اصلاح طلبی اصیل بخواهند حرکت کنند، باید از این فرصت انتخاباتی استفاده کنند و قدرت را برای اصلاح قدرت و نزدیک شدن به مردم و حل مشکلات مردم در اختیار بگیرند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: اصلاح طلبان در ارتباط با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دچار چالشی شدند که تا حدودی حاشیه سازی شد در حالی که لازم نبود و می‌توانستیم، همین جلسات شورای عالی سیاستگذاری را داشته باشیم. اگر قرار بود تغییراتی هم در هیئت رئیسه ایجاد شود، می‌توانستیم در شورای عالی سیاستگذاری ایجاد کنیم.

صوفی ادامه داد: در حال حاضر باید منتظر ماند و ببینیم شورای عالی سیاستگذاری چه زمانی تشکیل خواهد شد و چگونه می‌تواند به اجماع اصلاح طلبان، کمک کند.
بیشتر بخوانید: سودای فتاح برای فتح پاستور/ نگاهی بر شباهت‌های رئیس بنیاد مستضعفان با احمدی‌نژاداین عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره کاندیدا‌های احتمالی اصلاح طلبان برای سال ۱۴۰۰ که می‌توانند تایید صلاحیت هم شوند نیز گفت: اصلاح طلبان در دو دوره گذشته ریاست جمهوری، یعنی سال ۹۲ و ۹۶، در کنار روحانی، دو کاندیدای دیگر یعنی عارف و جهانگیری را وارد میدان انتخابات کردند که هر دو چهره نیز در مناظره شرکت کردند. این دو نفر به صورت بالقوه کاندیدای اصلاح طلب هستند. حال اینکه اصلاح طلبان چه می‌توانند انجام دهند و یا اینکه خود این کاندیدا‌ها می‌توانند تایید صلاحیت شوند و اعتبار لازم را در جامعه کسب کنند و در نتیجه در نظرسنجی‌ها بتوانند رأی خوبی را کسب کنند، بحث دیگری است.

علی صوفی تصریح کرد: به هر حال این دو نفر قبلا کاندیدا بودند و احتمال دارد که مجددا کاندیدا شوند، اما افراد دیگری از جمله محسن هاشمی، عبدالله نوری و ... یک گمانه‌زنی است که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. باید از نظر زمانی جلوتر برویم و ببینیم که این نشست‌ها و جلساتی که احزاب به ویژه احزاب کارگزاران و اتحاد ملت برگزار می‌کنند، همچنین احزاب دیگر و شورای عالی سیاستگذاری نیز نشست خواهد داشت، این نشست‌ها ما را به چه سمت و سویی خواهد کشاند؛ بنابراین در حال حاضر نمی‌توان درباره مصادیق اظهارنظر کرد. منبع: برنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 اصلاح طلبان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که هر ۲ بار لغو شد.

با تصمیم هیات رئیسه مجمع انتخاباتی این فدراسیون در روز ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود تا این فدراسیون رئیس جدید خود را بالاخره بشناسد.

برای انتخابات ۱۱ نفر برای احراز پست ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده بودند، اما در نهایت ۶ نفر برای حضور در انتخابات تایید شدند. افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی‌منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری نفرات تایید شده هستند.

پیش از این یوسف بهتری ریاست فدراسیون را برعهده داشت که از سمت خود کناره‌گیری کرد و مجید زارعیان به‌عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!