Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر علوم با اعلام اینکه تاریخ جدید برگزاری کنکور سراسری را ستاد ملی کرونا تعیین خواهد کرد، گفت: سعی‌ خواهیم کرد نیمسال اول را برای دانشجویان جدیدالورود حفظ کنیم.

منصور غلامی درباره قطعی بودن تعویق یک ماهه کنکور سراسری اظهار داشت: دکتر نمکی تعویق را اعلام کرد. دیشب شبکه خبر زیرنویس کرد و پیام وی را هم پخش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم براساس آن تعویق را تایید کردم.

وی ادامه داد: تاریخ جدید برگزاری کنکور سراسری را ستاد ملی کرونا تعیین خواهد کرد.

وزیر علوم درباره تغییر زمان پذیرش دانشجویان جدیدالورود به بهمن ماه نیز گفت: سعی خواهیم کرد نیمسال اول را حفظ کنیم.

به گزارش مهر، در جلسه‌ای که شب گذشته درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری در دوران کرونا برگزار شده بود مقرر شد پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی برای برگزاری کنکور اعمال شود که اعمال این پروتکل‌ها نیازمند زمان بیشتری است.

وزیر بهداشت در همین رابطه اعلام کرد: با حضور ریاست کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و درمان و تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش جلسه‌ای داشتیم. وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کردند اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقیمانده میسر نیست. مگر این دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند.

وزیر بهداشت گفت: در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعاً سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که رئیس کمیسیون‌های آموزش و بهداشت نیز در این مورد کاملاً همراه و موافق بودند.

وی اضافه کرد: به مسئولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعاً نمی‌توانند این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنند با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تأکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید.

وی گفت: پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برگزاری کنکور سراسری ستاد ملی کرونا وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: با حضور ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داوود قرونه در جمع خبرنگاران گفت: امروز به عنوان پرجمعیت‌ترین روز کنکور سراسری، 25 هزار و 262 زن و 12 هزار و 954 مرد در رشته تجربی و در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی، با هم رقابت کردند.

وی افزود: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر همین روز برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده است. 

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: 91 هزار و 326 نفر از داوطلبان کنکور سراسری از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در نوبت نخست این آزمون با هم رقابت می‌کنند.  

قروته خاطرنشان کرد: با حضور 38 هزار و 216 نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 از صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 هم روز‌های هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری