Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران و اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار با برشمردن ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، اهمیت و حساسیت فعالیت رسانه‌ها را در توجه به آنها مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: ظرفیت‌هایی از جمله منابع سرشار، معادن فراوان و مرز در استان یافت می‌شود که عزم استفاده بهینه از آنها وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تنوع قومی و مذهبی به عنوان یک فرصت برای کشور و استان و ابراز گلایه از نگاه تهدیدآمیز به این مقوله،افزود: وجود رنگین‌کمان قومی و مذهبی در ایران یک فرصت است که به آن توجهی نمی‌شود و بدیهی است اگر از فرصت‌ها استفاده نشود آن‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان، وجود مردم خوب، مهربان و وفادار را یکی دیگر از ویژگی‌های استان عنوان کرد و گفت: سابقه بالای تمدنی، فرهنگی و مبارزاتی مردم استان در دفاع از عقیده، خاک، آرمان و تمامیت ارضی یک ظرفیت ویژه است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی توجه ویژه اصحاب رسانه و مسوولان را به اقتضائات سیستان و بلوچستان خواستار شد و اظهار داشت: با در نظر داشتن اصول عقلی، دینی، احکام شرعی و اخلاق اسلامی برای رسیدن به نتیجه تلاش کنید.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه برای انجام رسالت مهم خود نیازمند تفکر بسیجی، حرکت جهادی، صبر، استقامت و پایداری در مسیر هستند.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر لزوم نگاه جامع اصحاب رسانه به مسائل سیستان و بلوچستان و همچنین کار تخصصی در حوزه خبر، بیان کرد: اصحاب رسانه باید واقعیت‌های مثبت و منفی جامعه را به‌خوبی پوشش دهند و به‌صورت تخصصی به موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بپردازند.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: اصحاب رسانه باید نقشی دوگانه و موازی را دنبال کنند به‌طوریکه سخنگو و پیگیر مطالبات مردم از مسوولان باشند و هم خدمات نظام را برای مردم بیان کنند تا جامعه از واقعیت‌هایی که در کشور رخ می‌دهد باخبر باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با تأکید بر نقد منصفانه، خاطرنشان کرد: فعالان رسانه با نیت خیرخواهی و برای اصلاح به نقد بپردازند و با مقایسه نقاط قوت و ضعف در کنار یکدیگر، راهکارهای عملی برای حل مشکلات و معضلات ارائه کنند. 
عضو هیئت علمی حوزه علمیه جامعه‌المصطفی ارتقای سطح رسانه‌ها و تولید محتواهای اثرگذار را خواستار شد و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید با اهتمام به مقوله آموزش و کسب تجربه، در جهت ارتقای محتوایی و فنی و تولید محتواهای با کیفیت و اثرگذار گام بردارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه اساسی فرهنگ و ارتباط آن با همه مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های اجتماعی، اشتغال و مسائل امنیتی تاکید کرد: اصحاب رسانه به مقوله فرهنگ به عنوان زیربنای مسائل جامعه توجه جدی داشته باشند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به تعبیر ادیبانه امام علی(ع) درباره حضرت رسول(ص) که ایشان را «طبیبٌ دوارٌ بِطِبه» توصیف کرده‌اند، گفت: اصحاب رسانه با نگاه طبیبانه، مشکلات را شناسایی و سپس نگاه مردم و مسوولان را به سمت حل آنها معطوف کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با سو استفاده از نقاط ضعف ضربه بزنند؛ سیاست استعمارگران را از دیرباز «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دانست و خاطرنشان کرد: ما باید در برابر دشمنان آرایش جنگی گرفته و نسبت به نقشه‌های آنها هوشیار باشیم.
وی با تاکید بر توجه به مصالح و منافع نظام اسلامی، کشور و سیستان و بلوچستان فراتر از نگاه‌های قومی، مذهبی، جناحی و سیاسی، تصریح کرد: مسوولان، ائمه جمعه و علما باید با اجتناب از درگیری و التهاب‌آفرینی، اولویت خود را خدمت به مردم و حل مشکلات استان قرار دهند و به جای موضع‌گیری در مسائل ملی و بین‌المللی و ایجاد دعوا، مصالح و منافع منطقه را مدنظر گیرند.
 حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به ضرورت تقویت اتحاد و انسجام مردم، تحکیم امنیت، گسترش آرامش روحی و روانی و پرهیز از التهابات،گفت: مردم از درگیری و نزاع خسته شده‌اند و نیازمند آرامش هستند لذا پرداختن به التهابات و درگیری‌ها به نفع مردم نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی نگاه ملی، بین‌المللی و گسترش ارتباطات را مورد تاکید قرار داد و مطرح کرد: استان سیستان‌وبلوچستان با برخورداری از مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه، ظرفیت ارتباطی خوبی را برای خبرنگاران و اصحاب رسانه فراهم می‌کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان، حضور مؤمنانه و متعهدانه در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: باید برای استفاده بهینه از فضای مجازی برنامه‌ریزی و تدبیر شود و لازم است اصحاب رسانه ضمن اهتمام به فعالیت در رسانه‌های رسمی، در فضای مجازی نیز مؤثر باشند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی وظایف مسئولان و مدیران را در برابر خبرنگاران متذکر شد و با تاکید بر حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسوولان از اصحاب رسانه، اظهارداشت: ایجاد زمینه رشد و تعالی اصحاب رسانه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و سایر جهات باید مدنظر باشد.
وی ضمن تأکید بر روحیه نقدپذیری مسوولان و اعلام آمادگی برای ارزیابی عملکرد نماینده ولی فقیه از سوی رسانه‌ها، گفت: مسوولان و مدیران نه تنها وظیفه دارند نقدهای منصفانه را پذیرا باشند بلکه باید از ارائه پیشنهادات‌ و راهکارهای اصحاب رسانه استقبال کنند.
امام جمعه زاهدان قدرشناسی مردم نسبت به تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه و اعتماد به رسانه‌های داخلی را خواستار شد و افزود: تجلی اعتماد مردم این است که هر جا قصد داشتند حرفی بزنند رسانه‌های داخلی را پناهگاه و اصحاب رسانه را سخنگوی خود بدانند و از توان آن‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان روز خبرنگار سواد رسانه ای مصطفی محامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان روز خبرنگار سواد رسانه ای نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان روز خبرنگار سواد رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین محامی سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان نماینده ولی فقیه اصحاب رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دولتی؛ اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد؛ باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تأثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها