Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@04:10:27 GMT

پارلمان لبنان: سقوط میشل عون به معنای جنگ داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۰۴۲

پارلمان لبنان: سقوط میشل عون به معنای جنگ داخلی است

معاون رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که تلاش‌هایی برای سقوط رئیس جمهوری در کشور وجود دارد که این اتفاق به معنای جنگ داخلی و آشوب در همه مناطق کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«ایلی فرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با المیادین، اظهار داشت که قرار بود دولت «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در نشست پارلمان درباره حادثه انفجار بندر بیروت توضیح بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود مسئولیت پذیری دولت لبنان در مقابل این اتفاق ، خواسته همه نیروهای سیاسی بود و درخواست دیاب در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بدون مشورت با مقامات سیاسی مطرح شد.

فرزلی تصریح کرد که از مدت‌ها قبل خواستار استعفای دولت بوده؛ چرا که احساس می‌کرد در مقابله با بحران‌ها و چالش‌های لبنان ناتوان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که فساد عظیمی در لبنان وجود دارد؛ اما نمی توانیم مسئولیت این بحران‌ها را به این دولت تحمیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وزیران لبنان ممکن است در پرونده انفجار بندر بیروت مورد سوال و توضیح قرار گیرند، افزود: ممکن است دولت دیاب مسئول کوتاهی و اهمال در انفجار بیروت باشد ؛ اما مسئولیت بخش جنایی آن را برعهده ندارد.

ایلی فرزلی با تأکید بر اینکه حضور مؤلفه اهل سنت در قدرت برای بازگرداندن تعادل به دولت لازم است، خاطرنشان کرد که هرکسی که مانع تسریع روند تشکیل دولت شود، باید پاسخگو باشد.

ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و 2 سناریوی احتمالیتحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنانلبنان|تشکر عون از دیاب؛ درخواست برای ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید+عکس

فرزلی با بیان اینکه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان رابطه خوبی دارند، توضیح داد که افکار عمومی اهل سنت در دست سعد حریری است.

وی تاکید کرد که با تغییر اوضاع لبنان باید رویکرد حریری نیز تغییر کند و مانع درگیری و اختلاف میان شیعه و سنی شود.

معاون رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه نقشه تشدید اعتراضات در خیابان‌های لبنان با هدف سقوط میشل عون و تخریب آن در میان مسیحیان است، توضیح داد که سقوط رئیس جمهور عون به معنای جنگ داخلی و آشوب در همه مناطق است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان بیشتر بخوانید... ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی لبنان|تشکر عون از دیاب؛ درخواست برای ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید+عکس تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی لبنان|تشکر عون از دیاب؛ درخواست برای ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید+عکس تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان واژه های کاربردی مرتبط لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۴ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه ۵ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۶ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۷ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۸ تشدید تدابیر امنیتی اطراف کاخ سفید پس از تیراندازی مهمترین اخبار بین الملل ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان آمریکا و فرانسه پارلمان لبنان تشکیل دولت بین الملل نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض

به گزارش قدس‌آنلاین، نیروهای امنیتی ایالات متحده پیش‌تر از بازداشت ۱۳۳دانشجوی معترض به جنگ در این دانشگاه خبر داده بود. اما منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند تظاهرات گسترده دانشجویان مقابل دانشگاه کلمبیا در همبستگی با همکلاسی‌های بازداشت شده با قدرت ادامه دارد. 
اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن هم از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمده‌اند. همزمان، بوستون گلوب از تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین در کالج امرسون بوستون و مؤسسه فناوری ماساچوست برای همبستگی با دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا خبر می‌دهد. 

شنای دولت بایدن خلاف جریان آب!

جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه که به فاجعه‌های انسانی منجر شده، حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا را به اوج رسانده است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل است، مسئله‌ای به‌شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است. برخی کارشناسان معتقدند جنبش حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا به بزرگی جنبش ضد جنگ در دهه ۶۰ و ۷۰ علیه جنگ ویتنام نیست، اما اگر اسرائیل جنایت‌هایش را افزایش دهد و برخورد پلیس بیشتر شود، اعتراضات از اینکه هست بیشتر می‌شود.
اعتراضات در آمریکا به روندهای جاری در فلسطین در شرایطی است که مقامات این کشور بی‌توجه به موج مردمی در حال شارژ و تزریق پول و سلاح به ماشین کشتار اشغالگران هستند. در این مسیر، پس از چندین ماه وقفه، در نهایت سنای آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ۷۹رأی موافق، لایحه بسته ۹۵میلیارد دلاری آمریکا که بیش از ۲۶میلیارد آن سهم اشغالگران صهیونیستی است را تصویب کرد. این حرکت با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شده و برخی از معترضان کمک به اسرائیل، روبه‌روی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. مردم برای ساعاتی اطراف خانه چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا را بسته و خواستار پایان تأمین مالی نسل‌کشی در غزه شدند. 


جریمه انتقاد در مهد دموکراسی اروپا!

مشت آهنین دولت بایدن در برخورد با مخالفان جنگ غزه در حالی است که در آن سوی آتلانتیک هم رویه‌ای مشابه در پیش گرفته شده است. در این مسیر، فرانسه که از دیرباز مدعی مهد دموکراسی در جهان است، این روزها با هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی آشکار آن‌ها در غزه بدترین برخوردها را می‌کند. روز گذشته «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس این کشور، او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است. 
چنین تصمیمی در شرایطی گرفته شده که مقامات فرانسه چند سال پیش، انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عنوان آزادی بیان توجیه می‌کردند، اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک‌ترین انتقادی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تحمل خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار: جاوید  

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد