Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های کرونا توسط بیمه‌ها گفت: نقشه راه سلامت به طور دقیق و با در نظر گرفتن تمام ابعاد برای پاییز و زمستان تدوین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جمع مدیران رسانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه معنای فاصله گذاری هوشمند این است که تمام امور همچون گذشته اما با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود اظهار داشت: هر بار که نسبت به وضعیت هشدار داده می‌شود مردم بیشتر رعایت می‌کنند اما هر زمان که وضعیت بهتر می‌شود رعایت کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به اینکه چنانچه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند وضعیت استان قرمز می‌شود افزود: وضعیت کنونی باثبات نیست و بستگی به رفتار مردم دارد که اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع شیوع بیماری‌های تنفسی در فصل زمستان بیشتر است گفت: از طرفی در فصل سرما مردم بیشتر در زیر سقف قرار می‌گیرند بنابراین در پاییرو زمستان چنانچه رعایت نشود وضعیت قرمز می‌شود هرچند نقشه راه به طور دقیق تعریف شده است.

مرادی با اشاره به هزینه‌های بیمه‌شدگان عنوان کرد: در ابتدا تصمیم بر این بود که درمان تمام مبتلایان کرونا رایگان باشد اما چند بار تغییراتی در این تصمیم ایجاد شد و اکنون تقریبا 90 درصد هزینه‌های کرونا توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و چنانچه کسی توان پرداخت مابقی را نداشته باشد با استفاده از امتیازات مددکاری تا درصد بالایی بخشوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در مجموع بیماران تنها پنج تا 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که البته ممکن است برای برخی رقم بالایی شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب تمام نهادها با دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در دانشگاه روی مقوله پیشگیری بسیار تأکید شده و تلاش شده تمام برنامه‌ها پیش‌بینی و پیشگیری لازم انجام شود.

مشکلی در تأمین داروهای بیماران کرونایی کردستان نداریمنیازهای درمانی بیماران کرونایی در کردستان تأمین می‌شوداصفهان| یک کرونایی دیگر در اردوی سبزپوشان/ اسماعیلی‌فر به تمرینات بازگشت

مرادی با بیان اینکه از اواخر دی تا بهمن ماه برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی اجرا شد عنوان کرد: براساس همین پیش‌بینی‌ها تعداد بیماران کرونایی در استان کرمانشاه طی اسفند و فروردین نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در نیمه دوم خرداد و بعد از بازگشایی‌ها شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم اما اکنون به طور مجدد وضعیت بهبود پیدا کرده است.

وی با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد: بیمارستان فارابی با وجود اینکه متعلق به بیماران روانپزشکی بود تخلیه و تجهیز شد و در زمانی که تعداد بیماران کم بود سه دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و نصب شد‌ که در اوج بیماری مشکلی ایجاد نشود.

مرادی بیان کرد: در بعد درمانی از سازمان‌های دیگر همچون بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، سپاه، نیرو انتظامی برای کاهش فشار کار کمک گرفته شد و در اوج شیوع کرونا نیز تمام تخت‌های پیش‌بینی شده اشغال نشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی استودیو سلامت و سامانه پاسخگویی به سوالات مردم گفت: کادر درمانی که از متخصصان کشوری هستند شبانه‌روز کار می‌کنند.

مرادی با بیان اینکه تمام تصمیمات گرفته شده در ستاد کرونا به صورت کامل اجرا نشد و این ناشی از سختی کار بود گفت: یکی از این موارد تعطیل شدن آرامستان‌ها بود اما هدف ما عملا محقق نشد.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای بیمارستان دالاهو در نظر گرفته شده بود گفت: از این میزان یک میلیارد صرف خرید زمین شده و در ستاد استانی کرونا تصمیم گرفته شد برای کمک به دانشگاه این اعتبارات جا به جا شود و از طرفی این بیمارستان با این مبالغ ساخته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چهارمله گذشته پنج کارانه پرداخت شده است بیان کرد: در پرداخت کارانه هشت ماه عقب هستیم اما به زودی اعتبار دیگری برای پرداخت کارانه کارکنان پرداخت می‌شود.

مرادی با اشاره تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین ماسک در پاییز و زمستان گفت: اکنون روزانه 35 هزار ماسک در دانشگاه مصرف می‌شود و افزایش 10 هزار موردی پیش‌بینی شده که مشکلی در اوج بیماری ایجاد نشود.

انتهای پیام/832/ی

R41380/P/S6,68/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بیشتر بخوانید... اصفهان| یک کرونایی دیگر در اردوی سبزپوشان/ اسماعیلی‌فر به تمرینات بازگشت اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید ملزومات پزشکی در کردستان/احتمال تکرار روزهای تلخ کرونایی ثبت ۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کوبا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اصفهان| یک کرونایی دیگر در اردوی سبزپوشان/ اسماعیلی‌فر به تمرینات بازگشت اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید ملزومات پزشکی در کردستان/احتمال تکرار روزهای تلخ کرونایی ثبت ۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کوبا واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۵ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۸ پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی استان کرمانشاه پرداخت می شود درصد هزینه ها ترین اخبار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری