Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:48:34 GMT

تورم تولیدکننده مرغداری ها به ۱۳ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۴۹۹

تورم تولیدکننده مرغداری ها به ۱۳ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی کشور بهار ١٣٩٩ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١.٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٧.٢ درصد کاهش)، ٨.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ واحد درصد افزایش دارد. در میان قلم های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم کود (۴.۴- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم تخم مرغ خوراکی (١٤.٠ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١۶.١ درصد افزایش رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٧.٠ درصد کاهش)، ٢٣.١ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار ١٣٩٨، ١۶.١ درصد افزایش دارد. در بین قلم های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم مرغ گوشتی (٢.٧- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم تخم مرغ خوراکی (٨٠.٠ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ١٢.٩ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٩.۴)، ۶.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم های مرغداری های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم مرغ گوشتی (٨.۶ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (۶٢.۶ درصد) است.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی کشور در بهار ١٣٩٩ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان های کشور نسبت به فصل قبل با کاهش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان گیلان با ٢٩.١۴ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان بوشهر با ٢٣.٣۴ درصد کاهش است.

مقایسه شاخص کل استانها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می دهد که اکثر استان ها با افزایش روبه رو بوده اند به طوریکه بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ١٢٨.٠۶ درصد و بیشترین میزان کاهش آن مربوط به استان بوشهر با ١٩.٢٧ درصد کاهش است.

کد خبر 4995823

منبع: مهر

کلیدواژه: تورم تورم تولیدکننده مرکز آمار ایران مرغداری بهار 1399 ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت تولید نفت ایالات متحده آمریکا سهام عدالت وام ودیعه مسکن بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی محصولات مرغداری های صنعتی شاخص قیمت تولیدکننده مربوط به استان بیشترین میزان فصل بهار ١٣٩٩ مربوط به قلم درصد افزایش آن مربوط نسبت به فصل درصد کاهش فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد