Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی رو سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان یادآوری کرد: پیش از حضور در همدان دیداری با استاندار داشتیم که در این دیدار دغدغه‌های جدی جامعه ایثارگان مبنی بر اشتغال و مسکن مطرح و پیشنهادهایی برای رفع آن ارائه شد.

وی اضافه کرد: به منظور ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن برای جامعه ایثارگری امروز تفاهم نامه ای با هدف تامین زمین مورد نیاز برای ساخت این میزان مسکن و علاوه بر این تفاهم نامهای برای اشتغال فرزندان ایثارگران منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد: بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگری و طبق ماده ۲۱ سهم مشخصی برای استخدام خانواده ایثارگران در دستگاه‌ها تهیه شده بود اما در بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف شد در طول اجرای برنامه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام درآورد.

اوحدی افزود: رییس جمهوری در مدت ۲ ماهه گذشته زمینه تصویب پنج مصوبه خوب و مهم در راستای اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری را فراهم کرده همچنین طبق رایزنی‌های صورت گرفته با رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، تمهیدات لازم برای استخدام خانواده ایثارگران فراهم شده است.

وی ادامه داد: قرار است آزمونی شهریور امسال برگزار شود که خانواده شهدا و ایثارگر با حضور و شرکت در این آزمون از ماده ۲۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران که سهم ۲۵ درصدی برای این خانواده ها پیش بینی شده استفاده می کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: سپس آزمون اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شده تا تعهد پیش بینی شده برای دولت در برنامه ششم توسعه کشور عملی شود.

اوحدی اظهار داشت: در طول هفته گذشته با مصوبه قوی دولت درباره پرداخت مطالبات جامعه ایثارگی، تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ درصد مطالبات پرداخت می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی و همکاری سازمان برنامه بودجه ، بنیاد شهید اولین نهادی بود که پاداش خانواده شهدا را سرعت بخشید در حالیکه این پاداش از سال ۹۵ پرداخت نشده  بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات که از سال ۹۱ بخش عمده از آن باقی مانده بود، تعیین تکلیف ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسیدگی به امور ایثارگران بود که این مطالبات نیز با حمایت دکتر نوبخت پرداخت شد.

اوحدی درباره ماده ۳۸ توضیح داد: این ماده دارای سه ضلع بوده که این اضلاع سازمان برنامه بودجه برای تامین اعتبار، بنیاد شهید برای پرداخت این مطالبات بر اساس آمار و ستاد کل نیروهای مسلح برای صادر کردن احکام است.

وی افزود: به دنبال تامین اعتبار، رقمی به صورت علی الحساب پرداخت شد اما با توجه به اینکه حجم کار سنگین بود ستاد کل نیروهای مسلح نتوانست احکام را صادر کند و مقرر شد ستاد کل نیروی های مسلح تا هفته آینده احکام را صادر کرده تا بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند مطالبات را به طور کامل تسویه کند.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری در سفر یک روزه پس از حضور در گلزار شهدای همدان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار کرد.

امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت مسکن و ایجاد اشتغال و کارآفرینی با استاندار همدان برای ایثارگران و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های سفر یک روزه به این استان است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران همدان اشتغال زایی سعید اوحدی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران همدان اشتغال زایی سعید اوحدی مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران همدان اشتغال زایی سعید اوحدی مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران