Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:45:08 GMT

۳۰ هکتار بافت فرسوده شهر بافق ارزش تاریخی دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۶۶۱

۳۰ هکتار بافت فرسوده شهر بافق ارزش تاریخی دارد

شهردار بافق گفت: ۳۰ هکتار از ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده و قدیم مرکز این شهرستان ارزشمند و ارزش تاریخی دارد.

به گزارش ایمنا، سید علی نوروززاده اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری، احیا و بازآفرینی بافت فرسوده با هدف ایجاد امید و امنیت در فضایی پر از شور و نشاط زندگی است و سال‌های اخیر یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد، احیای بافت‌های تاریخی با همکاری دستگاه‌های متولی در قالب اقدام جامع مشترک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بافت تاریخی را میراث گذشتگان دانست و عنوان کرد: حفظ و مرمت و بهسازی بافت تاریخی باعث جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری می‌شود و پارسال مجموعه تاریخی حوض بازو (شامل چند اثر) با ۱.۵ میلیارد ریال و با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق مرمت شد.

شهردار بافق تصریح کرد: محور تاریخی حاشیه حمام ملأ مراد با توجه به قدمت و ارزش فرهنگی در دستور بازآفرینی، مرمت، بهسازی و احیا قرار دارد و همچنین بازآفرینی بافت فرسوده میدان خان که اطراف امامزاده عبدالله (ع) واقع است، احیا آن از سال ۹۷ با پیش بینی دو میلیارد ریال هزینه آغاز شده و هم اینک شاهد مراحل پایانی اجرای طرح احیا و بازآفرینی این اثر تاریخی ارزشمند هستیم.

نوروززاده اضافه کرد: با بازسازی محله‌های تاریخی و بافت فرسوده، کالبد شهر کارآمدتر خواهد شد و زندگی به نحو مطلوب و بهتری استمرار پیدا می‌کند و نوسازی بافت‌های فرسوده برای توسعه شهری ضروری است ضمن اینکه وسعت بازسازی محدوده تاریخی و فرسوده شهر از ۲۲ هکتار به ۱۶۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای ساماندهی مبلمان شهری و مدیریت حوادث غیرمترقبه، خصوصاً این شهر که بر روی گسل زلزله قرار دارد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

شهردار بافق گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های شهرداری توجه به محله‌های کمتر توسعه یافته است، ایجاد پارک مظفریه و روکش آسفالت این محله، نمونه‌ای از این رویکرد بشمار می‌رود.

نوروززاده اظهار کرد: ایجاد سه مجموعه پارک در محله‌های مختلف شهر، راه اندازی فضاهای فرهنگی، مرمت محور تاریخی از آستان امامزاده عبدالله (ع) تا میدان و بازارچه خان، ترمیم حوض بازو و محدوده بازارچه صنایع دستی و سوغات در محل میدان خان مهم‌ترین برنامه‌ها این نهاد، با مشارکت اداره میراث فرهنگی در حوزه احیا بافت تاریخی ارزشمند است.

منبع: ایرنا

کد خبر 438293

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت