Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@07:13:11 GMT

تذکر6 عضو شورای شهر به توقیف روزنامه جهان صنعت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۰۸۴

تذکر6 عضو شورای شهر به توقیف روزنامه جهان صنعت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدجواد حق شناس صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که در هفته گرامیداشت روز خبرنگار با خبر شدیم که جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند و روزنامه جهان صنعت توقیف شد گفت: محمدرضا سعدی، روزنامه نگار با سابقه و مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش داد و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب 2 نفر از اعضای خود به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیئت علمی و اپیدومولوژیست توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که محتوای این مصاحبه رویکری انتقادی به عملکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از گسترش و اشاعه ویروس کرونا داشت، گفت: موضوعی که بارها توسط کارشناسان و دلسوزان نگرانِ سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده این وزارتخانه و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند و حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شده بودند؛ اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند و حتی توسط نهادهای غیر مرتبط نیز مورد شکایت واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

حق شناس با بیان این که این تذکر بنده یک تذکر جمعی از سوی بنده، حسن خلیل آبادی،حجت نظری،الهام فخاری،ناهید خداکرمی و محمد علیخانی قرائت می شود، ادامه داد: در این میان که رسانه ها حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند، شایسته و مستحق این گونه برخورد غیر منعطف و غیر قابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست چراکه اگر نقدی به این مصاحبه وارد است می توان با روش علمی و اغناء افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به این که قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا می تواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد، گفت: آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟ به همین دلیل از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار می رود نسبت به تجدید نظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته را معمول دارند.


انتهای پیام/

20 / 20 محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران توقیف روزنامه جهان صنعت محمدرضا سعدی مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تذکر6 عضو شورای شهر تذکر6 عضو شورای شهر مصاحبه تخصصی از هیئت ع

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران توقیف روزنامه جهان صنعت تذکر6 عضو شورای شهر تذکر6 عضو شورای شهر روزنامه جهان صنعت عضو شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق از کشورها و نهادهای جهانی خواست رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند. - اخبار بین الملل -

حکیم: دولت‌های جهان رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد و چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه مقومات زیستی و تصفیه ساکنان آن دست می‌زند.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی افزود: دو بار حمله به بیمارستان الناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن کشتار جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

حکیم: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات صهیونیست‌ها مشکوک است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد