Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم البلداوی» نمیانده ائتلاف فتح پارلمان عراق محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق را مسئول برگزار نشدن جلسه ویژه بررسی سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا دانست.

او گفت: الکاظمی هنگامی که به نخست وزیری رسید وعده دارد که با پارلمان و برگزاری نشست با آن برای شفاف سازی پرونده‌های مهم و اقدامات دولت همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البلداوی افزود: سفر نخست وزیر به آمریکا باید در پارلمان بررسی شود تا همه در خصوص پرونده‌ها و مضمون این سفر که قرار است در ۲۰ ماه میلادی جاری انجام شود، آگاهی داشته باشند.

نماینده ائتلاف فتح تاکید کرد: مسئولیت بررسی نشدن مضمون سفر الکاظمی به واشنگتن در پارلمان به ریاست پارلمان باز می‌گردد و الحلبوسی باید بدین منظور جلسه‌ای ویژه تشکیل دهد تا پرونده‌های مهم و همچنین انتخابات زودهنگام در آن بحث و بررسی شود.

«منصور البعیجی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز از نخست وزیر درخواست کرد تا در سفر به آمریکا با جدیت وارد مذاکره شود و از موضع ضعف خارج شود و تمامی پرونده‌ها و در رأس آن پرونده اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور را با صراحت و قدرت روی میز مذاکره بگذارد.

او گفت: آمریکا سعی دارد از موضع اشغالگری با عراق برخورد کند و این مسئله غیر قابل قبول و مردود است، زیرا عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و الکاظمی باید منافع کشور و مردم را بالاتر از هر منفعتی و مسئله‌ای در گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.

نماینده ائتلاف دولت قانون افزود: پارلمان از نخست وزیر در سفر به آمریکا به شرط مطرح کردن پرونده‌های مهم و در رأس آن اخراج نیرو‌های بیگانه و تعامل با عراق به عنوان کشوری مستقل حمایت خواهد کرد.

او گفت: مرحله پیش روی کشور نیازمند برقراری روابط بین‌المللی با مراعات حاکمیت و مداخله نکردن در امور داخلی کشورهاست و نخست وزیر باید در این سفر با قدرت و جدیت برخورد کند. امیدواریم الکاظمی در این سفر امور را پیش ببرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق نخست وزیر عراق دونالد ترامپ نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود