Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:47:00 GMT

۸۰ درصد شهر اراک به شبکه آب سد کمال صالح متصل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۵۱۷

۸۰ درصد شهر اراک به شبکه آب سد کمال صالح متصل شد

مهدی زندیه‌وکیلی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: تا سال گذشته ۵۰ درصد از شهر اراک به خط انتقال آب سد کمال صالح متصل بود اما با آن اجرای رینگ شمالی این طرح، اکنون ۸۰ درصد شهر اراک به این سد متصل و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز تا یک سال و نیم دیگر متصل می‌شود.
وی ادامه داد: کاهش آلودگی هوا، حمل و نقل، توسعه زیرساخت‌های درمان، آب شرب و گردشگری به عنوان خواسته‌های اصلی مردم سرلوحه امور معاونت عمرانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: جذب اعتبارات لازم برای تکمیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از باغ‌موزه دفاع مقدس مهمترین برنامه‌های استان در امور فرهنگی است.
زندیه وکیلی اضافه کرد: اجرای طرح ۲ بانده کردن جاده اراک - خمین، خمین - محلات و محلات - دلیجان انجام شده و طرح جاده اراک - فرمهین هم‌با ۹ تقاطع غیر همسطح تا پایان امسال بهره برداری‌ می‌شود.
وی توضیح داد: خارج کردن دیگ‌های فرسوده ایرالکو، ممنوعیت استفاده سوخت مازوت در نیرگاه شازند، گاز سوز کردن کوره‌های آجرپزی اراک، ایجاد ۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری و ۲ هزار هکتار فضای سبز در منطقه چپقلی از مهمترین برنامه استان در راستای کاهش آلودگی هوا است.
وی، در خصوص طرح‌های روستایی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید نیز گفت: در طول حیات این دولت، سه برابر مجموع سال‌های گذشته طرح‌های اقتصادی و عمرانی در روستاهای این استان انجام‌ شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۱۲۹ طرح اشتغال روستایی با تخصیص تسهیلات بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت یازدهم و دوازدهم به ثمر رسید که این طرح‌ها، بیش از یک‌هزار و ۳۷۰ فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد کرد.
وی، در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی و تفریحی در دره گردو اراک نیز گفت: ۴۸ هکتار از مجموع یک‌هزار هکتار دره گردو موقوفه حبیب خان است که در این اراضی موقوفه، هیچ طرحی تدوین نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص شهرک خودرو اراک نیز گفت: شهرداری وظیفه دارد با تشکیل کمیسیون ماده ۲۰ و برقراری ارتباط سازنده با کسبه مرتبط زمینه رونق این مکان تجاری را فراهم کند.
زندیه‌ وکیلی اظهار داشت: سال گذشته اعتبار بسیار چشمگیری از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان به خصوص شهرداری اراک واریز شد اما با این وجود شهرداری اراک باید نسبت به تملک پلاک‌هایی که در مسیر طرح‌های عمرانی هستند، اقدام کند.
وی گفت: شهرداری اراک تقاطع غیر همسطح را در نقاط مختلف شهر ایجاد کرده اما پلاک‌های مسیر این تقاطع‌ها را تملک نکرده که ضمن خطر ترافیکی، سیما و منظر شهری را هم نامطلوب کرده که اصلاح این مهم باید جزو برنامه‌های اصلی شهرداری قرار گیرد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی آب و فاضلاب اراک استان مرکزی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت

 

نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد