Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:24:10 GMT

پایان کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی با «نواساز»

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۸۷۳

پایان کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی با «نواساز»

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی شب گذشته با اجرای گروه نواساز به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی «نواساز» به سرپرستی علی اصغر عربشاهی و آواز پوریا اخواص در آخرین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کنسرت با ساز آواز «عشق جانان» با شعری از عطار آغاز شد که پوریا اخواص آن را به همراهی نوازندگان گروه اجرا کرد. در ادامه تصانیف «تو چه دانی» با شعری از مهدی اخوان‌ثالث و «در یاد منی» با شعری از شفیعی کدکنی خوانده شد.

«گل بوستان سرا» سروده هوشنگ ابتهاج یکی دیگر از تصنیف‌های در مایه دشتی بود که توسط این گروه اجرا شد. یکی از نکات کنسرت آنلاین گروه نواساز، تک‌نوازی‌ها و سولوهایی بود که بین قطعات به‌صورت بداهه اجرا می‌شد.

در قسمت پایانی کنسرت، تصنیف خاطره‌انگیز و قدیمی «آتشی در سینه دارم جاودانی» را اجرا کردند.


در کنسرت آنلاین گروه نواساز در تالار رودکی، علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست و آهنگساز گروه)، پوریا اخواص (خواننده)، پویان عطایی (سنتور)، بهزاد میرزایی (تنبک) و سهیل کاکاوند (تار) هنرنمایی کردند.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مرداد هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی از تلویزیون تعاملی تیوا برای علاقمندان بصورت رایگان قابل مشاهده بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالار رودکی کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی آنلاین موسیقی دستگاهی کنسرت آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید

 امین سالمی (رهبر ارکستر نوای آفتاب) ضمن بیان این خبر، عنوان کرد: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال جدید ۳۱ خردادماه و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد. او درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم، همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود؛ چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

 ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۲ در دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟