Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سوی موافقان در پی تعویق آزمون‌ها به دلیل شیوع کرونا، اولین آزمون کرونایی کشور یعنی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال جاری پنج‌شنبه 9 مرداد در 60 شهرستان کشور برگزار شد.

البته این آزمون قرار بود نهم اسفندماه 98 برگزار شود اما ویروس کرونا برگزاری آن را 5 ماه به تعویق انداخت و سرانجام 12 روز پیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) در هشت گروه آموزشی و 345 کد رشته امتحانی برگزار شد که 163 کد رشته مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی، 45 کد رشته مربوط به علوم پایه، 60 کد رشته مربوط به گروه فنی و مهندسی، 35 کد رشته مربوط به گروه کشاورزی، 7 کد رشته مربوط به هنر، 26 کد رشته مربوط به دامپزشکی و 9 کد رشته مربوط به زبان‌های خارجی بودند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، 54 نفر از داوطلبان کنکور دکتری به بیماری کرونا مبتلا بودند، به همین دلیل آزمون این دسته از داوطلبان براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در یکی از بیمارستان‌های از پیش تعیین شده برگزار شد.

کاهش 167 هزار ثبت‌نام در کنکور دکتری نسبت به سال گذشته

بر اساس آمار نهایی که از سوی فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش اعلام شد، 179 هزار 704 داوطب برای پذیرش در دوره‌های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین پردیس خودگردان دانشگاه‌ها در کنکور دکتری ناپیوسته (PHD) ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که 196 هزار و 437 داوطلب در سال گذشته نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کرده ‌بودند. با یک جمع و تفریق ساده به راحتی می‌توان دریافت میزان ثبت‌نام در کنکور دکتری نیمه‌متمرکز نسبت به سال گذشته حدود 167 هزار نفر کاهش یافته است.

تعداد غایبان کنکور دکتری سال جاری به 30 درصد رسیده است

با وجود تمامی حواشی که در زمینه به تعویق افتادن دکتری به دلیل شیوع کرونا مطرح می‌شد، تعداد غایبان آزمون دکتری نسبت به سال گذشته 10 درصد بیشتر بود.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش، از 179 هزار و 704 نفری که در آزمون دکتری نیمه متمرکز حضور داشتند، 70 درصد این افراد در جلسه آزمون شرکت کردند و 30 درصد داوطلبان نیز در جلسه آزمون غایب بودند.

196 هزار و 437 نفر در آزمون سال گذشته شرکت کرده بودند، بر اساس آمار تعداد غایبان این آزمون نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، در سال گذشته 20 درصد داوطلبان در جلسه آزمون شرکت نکردند، این در حالی است که میزان غایبان کنکور دکتری در سال جاری به 30 درصد رسیده است.

با وجود تمامی حواشی که در زمینه به تعویق افتادن دکتری به دلیل شیوع کرونا مطرح می‌شد، تعداد غایبان آزمون دکتری نسبت به سال گذشته 10 درصد بیشتر بود.

اندر احوالات دومین آزمون کرونایی کشور

پس از برگزاری آزمون دکتری تصاویری در شبکه مجازی منتشر شد که از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی حوزه‌های امتحانی حکایت داشت، بسیاری از داوطلبان و حتی مسئولان نگرانی خود را در زمینه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اعلام کردند، برخی دیگر نیز تا بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور خواهان به تعویق افتادن این آزمون شدند.

در جلسه دوازدهم مرداد ماه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد کنکور کارشناسی ارشد در روزهای 16 تا 18 مرداد برگزار شود. از طرفی سعید نمکی وزیر بهداشت از تشکیل کمیته بررسی پروتکل‌های بهداشتی کنکور خبر داد و اعلام کرد: «آمادگی نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل ها در آزمون‌ها را داریم و به تعویق انداختن کنکور به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست.»

با تمامی قول‌های مسئولان در زمینه نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دومین آزمون کرونایی کشور در روزهای هفدهم، هجدهم و نوزدهم مرداد ماه در 226 حوزه امتحانی واقع در 80 شهرستان کشور برگزار شد.

داوطلبان در 6 گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی در این آزمون با یکدیگر به رقابت پرداختند. بیشترین ثبت‌نام با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر مربوط به گروه علوم انسانی بود، پس از آن گروه‌های فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر، گروه علوم پایه با ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، گروه کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر ثبت‌نام در رده‌های بعدی قرار گرفتند در نهایت گروه هنر و دامپزشکی به ترتیب با ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و ۳ هزار و ۸۵ نفر کم‌ترین میزان ثبت‌نام در آزمون ارشد را داشتند.

مجموع تمامی داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده بودند به ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر می‌رسد که بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، 50 درصد از داوطلبان(۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر) زن و ۵۰ درصد داوطلبان(۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر) مرد بودند.

آمار غایبان آزمون ارشد پس از تصویب ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد

آمار غایبان آزمون ارشد زمانی که ستاد ملی کرونا مصوب کند، اعلام می‌شود.

برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد این آزمون صبح پنجشنبه 16 مرداد ماه با حضور 321 هزار و 504 داوطلب در 33 کدرشته امتحانی، در آزمون نوبت صبح جمعه 17 مرداد ماه با حضور 283 هزار و 414 داوطلب در 36 کدرشته امتحانی و صبح شنبه ۱18 مرداد ماه با حضور 89 هزار و 499 داوطلب در 64 کدرشته امتحانی برگزار شود. حال با وجود اینکه 3 روز از برگزاری آخرین مرحله کنکور ارشد گذشته، هنوز آمار حاضران و غایبان این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است. فاطمه زرین آمیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: «آمار غایبان آزمون ارشد زمانی که ستاد ملی کرونا مصوب کند، اعلام می‌شود.»

انتهای پیام/

31 / 320 کنکور دکتری ارشد کارشناسی غایبان آزمون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور دکتری ارشد کارشناسی غایبان آزمون پروتکل های بهداشتی نسبت به سال گذشته کد رشته مربوط مربوط به گروه تعداد غایبان رشته امتحانی غایبان آزمون آزمون دکتری کنکور دکتری نیمه متمرکز سازمان سنجش آزمون ارشد ثبت نام پروتکل ها برگزار شد مرداد ماه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.
 
در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

هم اکنون رقابت گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ آغاز شد؛ بنابر گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان این رشته بیشترین داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند. 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی علوم تجربی: سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه؛ دفترچه شماره ۱ شامل زیست شناسی با ۴۵ سوال / دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال / دفترچه شماره ۳ شامل ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال / تعداد ۱۵۵ سوال و ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی 

در اولین روز از نوبت اول کنکور سراسری یعنی صبح روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، داوطلبان ریاضی و علوم و گروه هنر و زبان‌های خارجه به رقابت با یکدیگر پرداختند. 

هم اکنون، ۷ اردیبهشت نوبت اول کنکور سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در آخرین روز از کنکور آغاز شد. 
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری