Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحسین سجادی گفت: از ابتدای امسال 60 زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان از زندان های استان آزاد شدند که 30 نفر از آن ها به مناسبت عید غدیرخم به آغوش خانواده ها بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان را به عنوان استانی کم برخوردار می شناسند که اگرچه قابلیت های زیادی دارد اما نادیده گرفته شده است، استانی که در اوج محرومیت به سر می برد اما با این وجود دل های مردمانش بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخاوتمند هستند در حالی که شاید ثروت چندانی نداشته باشند، به همین دلیل از طلب خود می گذرند و می بخشند، آن چنان که سبب خیر می شوند برای آزادی زندانی و بازگشتش به خانه.

این مهر و عطوفت که جلوه ای از فرهنگ غنی جنوب شرق کشور است این استان را پیشتاز ایثار و گذشت کرده، به طوری که شاکیان بیش از 19 میلیارد تومان را می بخشند تا 60 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

آزادی 30 زندانی به مناسبت عید غدیرخم

عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای امسال 60 زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان از زندان های استان آزاد شدند که همگی مرد بودند.

وی بیان کرد: از این تعداد پنج زندانی به دلیل دیه، 20 زندانی به دلیل محکومیت مالی و 35 زندانی هم به علت مهریه و نفقه در زندان های استان حضور داشتند.

به گفته این مقام مسئول، 23 نفر از این زندانیان در زاهدان، 18 نفر در زابل، چهار نفر در خاش ، 6 نفر در ایرانشهر و 9 نفر در چابهار زندانی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کل بدهی این زندانیان 22 میلیارد و هشتصد و نود و یک میلیون تومان بود که 19 میلیارد و پانصد و پنجاه و یک میلیون تومان گذشت شاکی، 438 میلیون تومان آورده مددجو، یک میلیارد و سیصد و دوازده میلیون تومان بیمه و اعسار و یک میلیارد و پانصد و هشتاد و هشت میلیون تومان کمک ستاد دیه و تسهیلات بانک را شامل می شد.

سجادی بیان کرد: همچنین به مناسبت عید غدیرخم 30 مددجو از زندان های استان آزاد شدند که از این تعداد چهار نفر به دلیل دیه، هشت نفر بدهکاری مالی، 18 نفر هم به دلیل مهریه و نفقه زندانی بودند.

وی اظهار کرد: در طرح غدیر 13 نفر از زندان زاهدان، 11 نفر از زابل، یک نفر از سراوان، 2 نفر از ایرانشهر و سه نفر از چابهار به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گفته این مقام مسئول، بدهی این زندانیان 18 میلیارد و نهصد و نود و نه میلیون تومان بود که 16 میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان گذشت شاکی، 341 میلیون تومان آورده مددجو، 986 میلیون تومان اعسار و تسهیلات و یک میلیارد و سیصد و بیست و یک میلیون تومان کمک ستاد دیه را شامل می شد.

سجادی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشور در زمینه گذشت شاکی را دارد افزود: فرهنگ ایثار و گذشت در استان ما بیش از نقاط دیگر کشور مورد توجه و قابل تقدیر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندانی زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان زندان های استان میلیون تومان آزاد شدند ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان