Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@13:09:44 GMT

فعالیت روزبازارهای قم با یک‌سوم ظرفیت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۳۳۱

فعالیت روزبازارهای قم با یک‌سوم ظرفیت

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارهای شهری در قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمدرضا شفیعی با اشاره به ساماندهی روزبازارها در سطح شهر قم، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا ۱۳ بازار به‌صورت خودجوش مانند جمعه‌بازار، شنبه‌بازار و دیگر ایام هفته فعال بودند، اما با توجه به شرایط خاص کشور در کرونا بازارها در سه ماه نخست شیوع بیماری در قم به‌طور کامل تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جهت حمایت از اقشار ضعیف فعال در بازارهای هفتگی، جلسات متعددی برگزار و قرار شد در چهار مکان روز بازار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برپا شود، افزود: در هر بازاری ۹۰۰ نفر در طول هفته در گردش بودند که تصمیم گرفته شد به یک‌سوم این جمعیت تقلیل یابد و ۲۵۰ نفر با در اختیار داشتن دستکش و ماسک در بازار حضور یابند و محدودیت‌هایی نیز از نظر فروش مواد غذایی باز و کهنه‌فروشی اعمال شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به این ضوابط بیش از یک ماهی است که روز بازارها با تعداد محدودی از فروشندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده بسیاری از تخلفات شهری ارتباط مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد، اضافه کرد: نسبت به گذشته وضعیت بهتری در مدیریت شهر در مقابله با تخلفات داریم و بر روی چهار شاخص بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

شفیعی یادآور شد: همراهی شهروندان در انجام مأموریت‌ها و حضور دستگاه قضائی و دادستانی و معاونان در حمایت از سیستم شهرداری در رعایت قوانین جای قدردانی دارد تا بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهیم.

کد خبر 438325

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر قم شهر روز بازار کلانشهر قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد