Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: همدان ۸ هزار شهید والامقام تقدیم ایران و اسلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این دیار از قدیم به «دارالمومنین» معروف بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان «دارالمجاهدین» نیز مفتخر شده است، ضمن اینکه ایشان فرموده‌اند «شهدای همدان از برجسته‌ترین‌ها هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رهبری در سخنرانی‌های اخیر نگاه خاصی به شهدای همدان همچون شهید چیت‌سازیان و شهید سلگی داشته‌اند تاکید کرد: خوشبختانه همدان همواره دارای روحیه ایثار و شهادت بوده و در حال حاضر نیز همین روحیه را حفظ کرده است.

وی یکی از نقاط مثبت استان همدان را همسویی مسوولان در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و  گفت: همین دیدگاه کمک می‌کند خدمت بیشتری به خانواده شهدا داشته باشیم.

شعبانی با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع) خانواده شهدا و ایثارگران جایگاه خاصی داشتند افزود: هیچ گاه مشغله‌ها نباید مانع از این شود که از خانواده شهدا و ایثارگران غفلت کنیم.

وی با تاکید به اینکه اطلاع از وضعیت معیشت، مسکن و اشتغال ایثارگران و شهدا موضوع قابل توجهی است گفت: البته مشکل مسکن و اشتغال تنها به جامعه ایثارگری برنمی‌گردد و تمام جامعه را دربرمی‌گیرد و حل این مسائل جزو ضرورت‌های زندگی بشر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس بنیاد شهید و استاندار در حق ایثارگران استان گفت: ایثارگران عزیز گاهی مطالبه‌ای دارند و به دفتر بنده مراجعه دارند مطرح می‌کنند که مسوولان استان نیز در حل مسئله  زحمات زیادی می‌کشند.

وی حفظ روحیه ایثار و شهادت را مهمتر از خدمت به ایثارگران و خانواده شهدا دانست و ادامه داد: همین حقیقت بود که زمینه تربیت شهدای بزرگی نظیر شهید چیت‌ساز و همدانی را مهیا کرد.

شعبانی با تاکید به اینکه باید شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدی گرفته شود افزود: جامعه در شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی به سر می‌برد که مراقبت از روحیه ایثار و شهادت و پشتوانه‌ای که می‌تواند شهدای بزرگ را تربیت کند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز به روحیه ایثار و شهادت نیاز داریم اظهار کرد: دشمن از هر راهی به دنبال تضعیف و حتی حذف این روحیه است به طوری که سعی می‌کند روحیه ایثار و شهادت را به معنای خشونت جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان روحیه ایثار و شهادت را دفاع از حق و حقیقت عنوان کرد و گفت: حفظ این روحیه در جوانان و تربیت نیروهای انقلابی و حق‌طلب باید جزو اولویت‌ها باشد.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم حفظ هنجارها و ارزش‌های الهی در جامعه خواستار توجه به این موضوع شد.

لازم به ذکر است، احدی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهد وامور ایثار گران به همراه استاندار همدان با تعدادی از خانواد های شهدا، ایثارگر،جانباز وآزاده از جمله اقای خانجائی ازاده وجانباز، اقای محمودی خانواده چهارشهید، شهید یارمحمدی، و خانواده سرداران شهید حاج بابائی دیدار کردند.

48

کد خبر 1420482

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان روحیه ایثار و شهادت خانواده شهدا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام