Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن ارائه آماری از عملکرد مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی حفاظت محیط زیست طی پنج ماه اخیر گفت: طی این مدت ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به این مرکز گزارش داده شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در نشست مشترک یگان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ این دو مرکز برای ایجاد مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی در حوزه جرایم زیست محیطی اظهار کرد: علت ایجاد چنین مرکزی این است که طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از مجرمان محیط زیستی به فضای مجازی کوچ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از جمله وظایف مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی حفاظت محیط زیست شناسایی، رصد و پایش جرایم محیط زیستی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی است. از جمله این جرایم زیست محیطی می‌توان به خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری، نگهداری غیر مجاز از حیات وحش، حیوان آزاری، خرید و فروش سلاح و مهمات شکار و صید اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مواردی که در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد از طریق تماس‌های تلفنی شهروندان به ما اطلاع داده می‌شود، تصریح کرد:  طی پنج ماه اخیر ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به ما گزارش داده شده است که برای ۱۱ مورد از آن‌ها پرونده تشکیل شده است و ۲۴ مورد دیگر نیز در دست بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستند.

محبت‌خانی در ادامه گفت: ۲۸ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای حقیقی و ۱۱۳ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای مجازی به مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست گزارش داده شده است که از این تعداد به ترتیب برای ۲۶ و ۲۴ مورد تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

به گفته وی در حوزه اخبار شکار و صید نیز در  ۱۸ مورد گزارش به این مرکز ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۰ مورد پرونده تشکیل شده است همچنین هفت مورد گزارش تخریب و تصرف به دست ما رسید که برای سه مورد از آن‌ها تشکیل پرونده صورت گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/00371I

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست حیوان آزاری فضای مجازی حفاظت محیط زیست مرکز فوریت حیوان آزاری خرید و فروش یگان حفاظت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک