Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:29:14 GMT

کرونا نوع تعاملات میان مردم و احزاب را بهبود بخشید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۲۵۱

کرونا نوع تعاملات میان مردم و احزاب را بهبود بخشید

ایسنا/خراسان رضوی دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی گفت: با شیوع کرونا نشست‌های هفتگی و ماهانه احزاب تعطیل و باعث شد ارتباط‌مان را با مردم از دست بدهیم اما فضای مجازی نوع تعاملات ما با مردم را در این شرایط بهبود بخشید.

عطیه نیک جوانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تاثیرات کرونا در عرصه سیاسی اظهار کرد: در حوزه سیاسی اگر خراسان رضوی را در نظر بگیریم، متاسفانه کرونا باعث شده که جلسات احزاب اصلاح طلب که برای هماهنگی برنامه‌ها برگزار می‌شد، مدتی به تعویق بیوفتد و همین به تأخیر افتادن جلسات و عدم برگزاری آنها باعث شد حضور احزاب در شورای هماهنگی کمتر شود و احزاب را به سمتی برد که بتوانند استفاده بیشتری از فضای مجازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر که احزاب نمی‌توانند جلسات خود را به صورت حضوری برگزار کنند و این کار را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند، این موقعیت هم فرصت است و هم تهدید، ویروس کرونا تهدید بود به این دلیل که جلسات‌مان را تعطیل کرد و ما ارتباط مستقیم خود با مردم را از دست دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ما قبل از کرونا نشست‌های هفتگی و ماهانه‌ای با مردم و اعضای حزب داشتیم، اما بعد از شیوع ویروس کرونا عملاً این گونه نشست‌ها تعطیل شد و ما ارتباطمان را با بدنه مردمی از دست دادیم، اما از طرف دیگر ما را به سمتی برد که از فضای مجازی استفاده بهتری بکنیم و با برگزاری لایوها بتوانیم ارتباطمان را با بدنه اجتماعی جامعه حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ما توانستیم در برنامه‌ها از اساتید و صاحب نظران برجسته استفاده کنیم، این نگرش اتفاق  خوبی بود و ارتباط بهتری بین مردم و احزاب در حال شکل گیری است و نوع تمایلات در جهت تغییر کردن است.

نیک جوانی با اشاره به اینکه برگزاری یک نشست شامل هزینه‌های سنگینی می‌شد، افزود: دعوت از سخنران، اجاره مکان و...  همه این‌ها بار مالی زیادی را برای احزاب ایجاد کرده، اما در حال حاضر با استفاده از فضای مجازی سخنران و مهمانان را در کانال‌هایمان دعوت می‌کنیم، سخنرانی‌ها برگزار می‌شوند و تعداد زیادی از این سخنرانی‌ها ضبط و پخش می‌شود و در اختیار مردم قرار می گیرد و می‌توان در آینده آن‌ها را نشر داد.

دبیر حزب مردم سالاری در خراسان رضوی ادامه داد: این اتفاق مبارکی است که در کنار بدی‌ها و ناراحتی‌هایی که کرونا برای ما به ارمغان آورد، می‌توانیم بگوییم احزاب سیاسی می‌توانند این موقعیت را به یک فرصت تبدیل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: گفت‌وگوهایی بین برخی از جناح‌های سیاسی در بعضی از نشست‌های مجازی صورت می‌گیرد که این نوع گفت‌وگوها، صحبت‌هایی هستند که می تواند منشأ خیر باشد، ما در گذشته بیشتر مناظره می‌کردیم و در یک مناظره یک طرف صحبت سعی در اثبات حقانیت خود داشت، اما در لایوهای جدید ما می‌بینیم که دوستان گفت‌وگو می‌کنند، هر یک نظر خود را مطرح می کند و اینها افق روشنی برای سیاست‌ورزی در کشور ما به‌شمار می‌رود.

نیک جوانی تاکید کرد: ویروس کرونا در بخش اقتصادی خیلی از مردم را دچار مشکل کرد همچون مسئله بیکاری، اما حوزه سیاست تفاوت زیادی با بخش اقتصادی دارد، سیاسیون بیشتر فکر می کنند و صحبت می کنند و فضای مجازی این فرصت را برایشان ایجاد کرد، در اوایل ما یک مقدار گنگ بودیم و تطبیق دادن خودمان با شرایط برایمان مشکل بود، اما کم کم در حال یادگیری نحوه تغییر برقراری ارتباط با مردم در شرایطی که دسترسی به آنان به دلیل فاصله اجتماعی کمتر شده است را داریم یاد میگیریم و این می‌تواند شروع خوبی برای تغییر نحوه برقراری ارتباط احزاب با مردم باشد تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری بر افکار آنان داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس احزاب سیاسی خراسان رضوی فضای مجازی نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»