Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:03:45 GMT

دوترته: حاضرم واکسن روسی کرونا روی من آزمایش شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۷۹۸

دوترته: حاضرم واکسن روسی کرونا روی من آزمایش شود

آفتاب‌‌نیوز :

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد به واکسن ویژهٔ بیماری کووید-۱۹ ساخت روسیه اعتماد دارد تا جایی که حاضر است این واکسن را نخست روی وی آزمایش کنند.

وی در سخنانی اعلام کرد: «بسیار (بابت تولید واکسن کرونا در روسیه) خوشحالم. چون روسیه دوست ماست. آن‌ها به ما واکسن خواهند رساند و هنوز از پول هم حرفی نزده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواهد گفت که به تحقیقات روسیه دربارهٔ این بیماری همه‌گیر اعتماد بسیاری دارد و افزود: «اگر این واکسن روی من جواب بدهد، روی همه جواب خواهد داد.»

وی ابراز امیدواری کرد که واکسن روسی ضدّ ویروس کرونا امسال در دسترس کشورش قرار گیرد. آقای دوترته پیش از این نیز در سخنرانی سالانهٔ خود از چین خواسته بود در صورت تولید واکسن کرونا فیلیپین را در اولوّیت برخورداری از آن قرار دهد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش واکسن کرونای تولید داخل را به ثبت رسمی رسانده است و همچنین گفت این واکسن به یکی از دختران وی تزریق شده و حال او اکنون خوب است.

پوتین گفت: «می‌دانم که کاملا موثر است، مصونیت کامل ایجاد می‌کند و تکرار می‌کنم که این واکسن همه بررسی‌های لازم را پشت سر گذاشته است.» وی ابراز امیدواری کرد که تولید انبوه این واکسن به زودی آغاز شود.

مقامات بهداشتی روسیه نیز اعلام کرده اند کارمندان بخش بهداشت، آموزگاران و دیگر افراد آسیب‌پذیر در اولویّت واکسیناسیون قرار دارند.

روسیه نخستین کشوری است که رسما واکسنی را برای بیماری کووید-۱۹ به ثبت می‌رساند حال‌آنکه بسیاری از کارشناسان بهداشت اقدام این کشور را به دیدهٔ تردید می‌نگرند، چرا که این کار بدون انجام مرحلهٔ سوم آزمایش واکسن صورت می‌گیرد، مرحله‌ای که برای گذراندن آن به ماه‌ها زمان و هزاران نفر داوطلب نیاز است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رودریگو دوترته فیلیپین واکسن کرونا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک آلودگی آب رودخانه سن را رد و عنوان کرد حاضر است به عنوان اولین نفر در آب این رودخانه شنا کند.

به گزارش ایسنا، توماس باخ به سؤال خبرنگارانی که از او پرسیدند آیا حاضر است در رودخانه سن شنا کند، پاسخ داد و گفت:‌ هنوز دعوتنامه‌ای برای حضور در بازی‌های المپیک دریافت نکرده‌ام اما به محض اینکه دعوت شوم، خوشحال خواهم شد که در رود سن شنا کنم. فقط امیدوارم هوا خیلی سرد نباشد!

رودخانه سن محل اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک و همچنین مسابقات سه‌گانه و شنای آب‌های آزاد خواهد بود. پیش از این، گروه‌های محیط زیستی اعلام کرده بودند آب رودخانه سن مطابق با استانداردهای بهداشتی نیست و توصیه کرده بودند هیچ گونه فعالیتی در آن انجام نشود. بنیاد Surfrider وجود باکتری‌های بیماری‌زا را در آب این رودخانه نشان داد.

شنا در رود سن از سال ۱۹۲۳ به طور رسمی توسط دولت فرانسه ممنوع شده است اما مقامات محلی اخیرا اعلام کردند که از سال ۲۰۲۵ به شهروندان فرانسه اجازه داده می‌شود دوباره در آن شنا کنند. به گفته آن هیدالگو، شهردار پاریس، این رودخانه باید یکی از میراث‌های اصلی المپیک باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو