Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیش از ۲۶۰۰ تبعه هندی که از آغاز بحران کرونا در کشور بنگلادش سرگردان شده‌اند اجازه ورود به خاک هند را پیدا کردند. تاریخ انتشار: 17:42 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۶۵۲

خبرگزاری میزان - دولت هند با گشایش محدود مرز مشترک خود با بنگلادش جهت بازگشت اتباع هندی موافقت کرد.

قرار است طی روزهای آتی 2680 تبعه هندی که از آغاز بحران کرونا در خاک بنگلادش هستند و اجازه بازگشت به خاک هند را پیدا نکرده بودند از طریق ایالت بنگال غربی وارد کشورشان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد که عموما کارگران فقیر هستند در شرایط بسیار سختی به سر می بردند و به دلیل نداشتن پول و کار در مدارس و خیابان ها روزگار می گذراندند.

مقامات دهلی نو می گویند این افراد برای کار و دیدن اقوامشان به کشور بنگلادش سفر کرده بودند ولی با آغاز بحران کرونا به مشکلات فراوانی دچار شدند.

قرار است از تمام این افراد تست کرونا به عمل آید و همچنین پیش از ورود به شهرهایشان به مدت 2 هفته در قرنطینه خواهند ماند.

تمام افرادی که از طریق مرز بنگلادش وارد هند می شوند با یک قطار مسافربری به شهرهای خود منتقل خواهند شد.

گفتنی است مرزهای زمینی هند از زمان آغاز بحران کرونا به روی اتباع بنگلادشی بسته بوده و مسئولین دو کشور از بیم شیوع کرونا اجازه ترددهای مرزی را نمی دادند.

هند این روزها با فراگیر شدن بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند و طبق آمارهای رسمی 2 میلیون و 215 هزار و 74 نفر در هند به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کرونا تا کنون جان 44 هزار و 386 هندی را نیز گرفته است و تلاش دولت این است از طریق ساخت واکسن به مقابله با این بیماری بپردازد.

بیشتر بخوانید:  نتیجه ۱۹ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان  آمار‌های هولناک مالی و جانی جنگ‌های اخیر آمریکا

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهاجران تبعه هندی آغاز بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه

وزارت بازرگانی و صنعت هند از صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری برنج این کشور به ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 377 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه 2024 با رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 358 میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست 2024 با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 269 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 224 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 108 میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 134 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره 134 میلیون دلار برنج، 60 میلیون دلار کنجاله، 18 میلیون دلار میوه و 7 میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست 2024 بوده‌اند. هند 58 میلیون دلار میوه، 17 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 11 میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه