Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: شیوع کرونا باعث شد بخش بسیار بزرگی از فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای متوقف و یا با تاخیر مواجه شود که این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 21 مرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه های استان فارس که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: فراخوان سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری فارس در حالی سال گذشته توسط خانه مطبوعات استان در 2 بخش حرفه ای و ویژه منتشر شد که یکی از اهداف اصلی این رویداد رسانه ای، پرداختن به ابعاد گوناگون حادثه سیل فروردین ماه سال 98 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: خوشبختانه این دوره از جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از 330 اثر در ژانرهای خبر، گزارش، مصاحبه، «یادداشت و سرمقاله»، عکس و صفحه آرایی به دبیرخانه رسید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره با توجه به حساسیت های خاص داوری جشنواره های رسانه ای، ضمن احترام به همه پیشکسوتان و صاحبنظران عرصه رسانه های مکتوب، الکترونیک، دیداری و شنیداری، تصمیم گرفت که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به انجام امور داوری اقدام کند تا کمترین شائبه ای در سلامت جشنواره ایجاد نشود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر این اساس داوری بخش گزارش به «علی اکبر قاضی زاده»، از پیشکسوتان حوزه مطبوعات و  مولف و مترجم چندین کتاب در زمینه روزنامه نگاری و گزارش نویسی سپرده شد، تاکید کرد: مسئولیت داوری بخش های خبر و مصاحبه به «احمد توکلی»، از روزنامه نگاران پرسابقه، نویسنده و مدرس دانشگاه واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه آثار بخش صفحه آرایی و عکس جشنواره نیز توسط «محمود مختاریان» از پیشکسوتان صاحب نام مطبوعات کشور مورد داوری قرار گرفت، تاکید کرد: در نهایت بخش یادداشت و سرمقاله جشنواره را «مهرداد خلیلی» از فعالان رسانه ای و مدرس دانشگاه داوری کرد تا بخش مهمی از بار برگزاری جشنواره با تکیه بر تجربه، دانش و تخصص این گروه از اساتید از زمین برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه البته برنامه ریزی اولیه جشنواره به گونه ای بود که می خواستیم در آبان ماه سال گذشته مراسم اختتامیه را برگزار کنیم، اما به دلیل بروز برخی مشکلات، مراسم لغو به زمانی دیگری موکول شد، اظهار کرد: تلاش برای برگزازی جشنواره در آذرماه و بهمن ماه سال قبل نیز به دلایل پیش بینی نشده فایده نداشت و به همین دلیل برنامه ریزی برای برگزاری مراسم در اسفندماه در دستورکار قرار گرفت، اما به دلیل شیوع کرونا تا به امروز موفق به برگزاری مراسم نشدیم، هرچند 2 تلاش ناموفق دیگر برای برگزاری اختتامیه را در تیرماه امسال تجربه کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به هر حال شیوع کرونا باعث شد بخش بسیار بزرگی از فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای متوقف و یا با تاخیر مواجه شود که این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نبود و ما امروز علی رغم میل باطنی مان امکان میزبانی از برگزیدگان جشنواره را نداشتیم، هرچند که این اتفاق به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت عزیزان رسانه ای اتفاق افتاده است، اضافه کرد: با این حال ذکر چند نکته ضروری است که به صورت تیتر وار به آنها اشاره می کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی اینکه هدف اصلی برگزاری جشنواره های اینچنینی در وهله اول این است که خبرنگاران، عکاسان خبری و سایر اصحاب رسانه نسبت به نقاط قوت و ضعف شناخت پیدا کنند، بنابراین جشنواره ها را می توان آوردگاه تجربه های شخصی روزنامه نگارانه و دانش و تجربه این حوزه به حساب آورد، تاکید کرد: نکته دوم ای است که با توجه به اظهارنظرهای هیئت داوران ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت اهالی رسانه استان برنامه ریزی و سازماندهی مناسبی انجام شود که در همین جا ضمن اعلام حمایت از برگزاری کارگاه های آموزشی و دانش افزایی به صورت آنلاین و بعد از کرونا به صورت حضوری، انتظار می رود فعالان رسانه ای استان در جهت دهی به افکار عمومی در جهت مصالح و منافع عموم مردم نقش جدی ترو پر رنگ تری داشه باشند.

سهرابی گفت: نباید فراموش کرد که این جشنواره با هدف هم افزایی ظرفیت های رسانه ای، بررسی آسیب ها و چالش های مهم استان در رسانه ها، ارایه راهکار برای آسیب ها و مشکلات موجود، بیان ظرفیت ها و جریان سازی رسانه ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان برگزار شده است، بنابراین انتظار می رود فعالان رسانه استان در عمل به تعهدات حرفه ای خود جدی تر و در دست یافتن به این اهداف کوشاتر باشند.

وی اضافه کرد: باید به این نکته نیز اشاره کنم که مشارکت خبرگزاری ها،پایگاه های و رسانه ای خارج از شیراز در این دوره از جشنواره نسبت به دوره های قبل با رشد خوبی همراه بوده وتلاش ای لازم برای فراهم شدن زمینه حضورهمه فعالان رسانه ای استان در جنشواره انجام شده است.

 

فهرست اسامی برگزیدگان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان فارس / خرداد99

*«بخش ویژه»

       رتبه

بخش

شایسته تقدیر

سوم

دوم

اول

 

سرمقاله و یادداشت

 

***

سعیدرضا امیرآبادی

از روزنامه شیراز نوین

عنوان مطلب: ازطاووس تا گودزیلا

 

اسماعیل عسلی

از روزنامه عصر مردم
عنوان مطلب: شیراز 1410

 

***

 

مصاحبه

سمیرا مردانی از خبرگزاری فارس برای مصاحبه با عنوان دردنوشته ای از زبان یک زن کارتن خواب در شیراز

مریم مرادی از روزنامه افسانه

برای مصاحبه

 همبستگی تقویت شد، اما امنیت روانی شیرازآسیب دید

 

***

 

***

 

گزارش

غلامرضا مالک زاده از خبرگزاری ایرنا  برای گزارش صدای پای طبیعت

 

مشترکاً سمیرا متین نژاد از خبرگزاری ایرنا برای گزارش در وادی فراموشان و خانم  فاطمه ایزدی از روزنامه خبرجنوب برای گزارش  ماجرای کوچ تلخ یک خانواده سه نفره در سیل دروازه قرآن

حسن دهقان از ماهنامه مهرگان صبا

برای گزارش میدان داری فرهنگ برای رفع محرومیت از حاشیه شیراز

محمدامین افشار پور از خبرگزاری ایرنا برای گزارش

 نوای محرومیت

 از این سرنا شنیده می شود

 

عکس

مهدی آراسته

از روزنامه خبر جنوب

عکس با عنوان سیل سعدی

 

***

محمدهادی خسروی

از خبرگزاری میزان

عکس با عنوان  

سیل در شیراز

محمدرضا فربود

از خبرگزاری فارس

عکس با عنوان

چهل سالگی انقلاب

  پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز فعالان رسانه برنامه ریزی برای گزارش شیوع کرونا رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای  دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام زیبا، رویداد بزرگ سی‌وپنحپین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریک می‌گویم‌.

وی ادامه داد: اولین روز بهار با نمایشگاه قرآن آغاز شد و چه نکو بهاری بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مجموعه ارزشمندی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، فردوسی، خیام، دهه کرامت و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت اصحاب فرهنگ هستیم‌.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

کد خبر 751812

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت