Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه اشدری روز سه شنبه و به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رییس و کارکنان ایرنا استان قزوین، افزود: بیماری کلیوی یکی از سخت ترین بیماری های است که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری و تحت درمان هستند.
وی اظهار داشت: بیماران کلیوی طیف وسیعی از بیماران را شامل می‌شوند و از این افراد تنها دیالیزی‌ها و کسانی که پیوند کلیه برای آن‌ها صورت گرفته، تحت پوشش انجمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشدری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نگرانی خانواده ها و بیماران کلیوی، ادامه داد:  این روزها درد و رنجی که بیماران کلیوی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند دوچندان و شاید چندبرابر روزهای عادی شده است.
این مسوول تصریح کرد: متاسفانه روند افزایش مبتلایان به بیماران کلیوی در جامعه سریع و نگران‌کننده است.
وی با بیان اینکه برای بیماران کلیوی دو نوع دیالیز شامل همودیالیز و دیالیز صفاقی می توان انجام داد،افزود: در همودیالیز برای خارج کردن مواد زاید آب اضافی از بدن از یک نوع فیلتر خاص استفاده می شود اما دیالیز صفاقی بهترین روش درمان بیماران کلیوی است و به عنوان درمان مناسب، قوی و کم ضرر در دنیا مطرح است.
اشدری با اشاره به مزایای قابل توجه در روش دیالیز صفاقی بخصوص در شرایط کرونا،اظهار داشت: در روش دیالیز صفاقی بیمار نیازی به کادر پزشکی، دستگاه و ماشین ندارد و برای دیالیز شدن نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارد زیرا می تواند در خانه و محل کار خود دیالیز شود.
وی اضافه کرد: همچنین قیمت دیالیز صفاقی نسبت به دیالیز خونی ۵۰ درصد ارزانتر است و امنیت بیشتری برای بیماران در محیط خانه دارد.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: در حال حاضر این انجمن پیگیر پایلوت شدن این طرح در استان قزوین است و برای اجرای آن نیازمند حمایت خیران و نیکوکاران هستیم.
اشدری افزود: اگر شرایط دیالیز صفاقی در یک محیط بهداشتی  ویژه در منزل بیماران فراهم شود، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز دیالیز وجود ندارد و با کمترین هزینه بیماران در خانه دیالیز خواهند شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ نیکوکاری و نهادینه کردن کارهای خیرخواهانه نیازمند همکاری و مشارکت رسانه های گروهی است .
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی یک تشکل مردمی است و هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و تنها بودجه آن حمایت افراد خیر است.
وی با بیان اینکه هر یک از بیماران کلیوی باید در هر ماه ۱۲ بار دیالیز شوند،افزود: مهمترین اقدامات انجمن حمایت از بیماران کلیوی آن است که با کمک رسانه ها، خیران و نیکوکاران بسیاری را برای تقبل هزینه های بیماران نیازمندان و بی بضاعت جذب کند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: همه تلاش ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام موثر بودن برای جامعه هدف خود است و به همین لحاظ تلاش دارد تا با انعکاس اخبار و رویدادهای صحیح، اتقافات خوبی را رقم بزند.
علی حیدری افزود: اثرگذاری رسانه‌ها در جامعه اهمیت و جایگاه مهم آنها را گوشزد می‌کند و باید در این بین مدیران با ارایه محتوا به اثرگذاری بیشتر رسانه ها و تقویت جریان اطلاع رسانی به مردم کمک کنند.
وی در ادامه از آمادگی ایرنا برای پوشش فعالیت ها و خبرهای نهادها و موسسات خیریه از جمله انجمن خیریه بیماران کلیوی خبر داد.
شهید محمود صارمی از جمله خبرنگاران پرتلاش کشورمان بود که از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها ترس به خود راه نداد و تا انتها به رسالت خود وفادار ماند.
 شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه  "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

برچسب‌ها حمایت از بیماران خاص روز خبرنگار استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمایت از بیماران خاص روز خبرنگار استان قزوین حمایت از بیماران خاص روز خبرنگار استان قزوین حمایت از بیماران کلیوی دیالیز صفاقی استان قزوین رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت دوگنبدان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان نفت گچساران اظهار داشت: بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به 17 سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال 1386 در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان کرد با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سال ها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

به گفته احمدزاده موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند و 940 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد