Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:54:55 GMT

اردبیل جزو سه استان امن کشور است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۹۷۵

اردبیل جزو سه استان امن کشور است

به گزارش ایرنا ، سردار هوشنگ حسینی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه ۵۴ درصد سرقت‌ها در استان اردبیل سرقت خرد و ۴۶ درصد سرقت‌ها هم مهم هستند، افزود: وقوع سرقت‌هایی مانند سرقت از طلافروشی و بانک در استان منفی است.

وی از افزایش کشف سرقت‌ها در استان خبرداد و اظهارداشت: امسال پلیس موفق شده ۲ هزار و ۵۸۱ فقره از سرقت‌ها را کشف کند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان کشفیات پلیس ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ فقره سرقت در استان اردبیل ۸۹ فقره منجر به کشف می‌شود، بیان کرد: امسال هزار و ۸۰۴ سارق در استان شناسایی و دستگیر شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی به کاهش ۲۹ درصدی وقوع جرایم سایبری در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: وقوع جرایم سایبری ۶۲۵ فقره است در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۷۶ فقره بوده است.

وی از افزایش کشفیات جرایم سایبری خبر داد و اظهارداشت: کشف جرایم شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط پلیس فتا نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۱ درصد افزایش داشته که این امر حرفه‌ای و هدفمند بودن پلیس را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۸۶ مرد و هشت زن متخلف جرایم فضای مجازی در استان دستگیر شدند که کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی به ترتیب فراونی جرایم در این حوزه هستند.

وی کل جرایم به وقوع پیوسته در سال جاری در استان را ۲۶ هزار و ۴۰۶ فقره ذکر کرد و ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.

 فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از افزایش هشت درصدی دستگیری متهمان در استان خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده در سال جاری ۱۰ هزار و ۹۲۹ نفر بودند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۴ نفر بودند.

سردار حسینی افزود: ۷۰ درصد متهمان دستگیر شده بیکار، ۲ درصد دارای تحصیلات عالی و بیشتر دستگیرشدگان اعتیاد به مواد مخدر داشتند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تامین امنیت جانی و اجتماعی افراد جامعه از وظایف ذاتی نیروی انتظامی است، بیان کرد: پلیس همیشه و در همه حال بویژه در ایام کرونا در کنار مردم بود و برای پیشگیری از شیوع آن شبانه‌روز در حال ارائه خدمت به هموطنان بود و به این خدمت افتخار هم می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال هشت تالار عروسی، ۴۹۸ قهوه‌خانه، ۲۳ عطاری، ۷۲ رستوران و چلوکبابی، ۳۶ اماکن و باشگاه ورزشی، ۲۶ گیم نت و ۲۱ آرایشگاه زنانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی پلمب شده است.

وی با اشاره به کشف ۷۳ هزار و ۱۹۰ ماسک، ۵۷۸ هزار دستکش و مقادیر زیادی الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان ادامه داد: در روزهای اخیر پلیس موفق شد بیش از ۵۰۰ هزار سرنگ به ارزش ۳۷ میلیارد ریال کشف و ضبط کند.

 فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: ۷۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده در یگان‌های مختلف نیروی انتظامی استان با ارائه مشاوره‌های لازم توسط متخصصان مجرب منجر به مصالحه و سازش می‌شود.  

سردار حسینی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان اردبیل در بخش پیشگیری در کشور رتبه را کسب کرده است، افزود: پلیس با انجام اقداماتی مانند طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ارتقای سطح رضایت‌مندی ارباب رجوع، تسریع در ارائه خدمات به مردم، احترام به حقوق شهروندی و خوشایندسازی و نوسازی ناوگان خودرویی به این مهم دست یافته است.

وی با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها و خدمات ارائه شده به مردم توسط پلیس بی‌بدیل است و این قشر زحمتکش در مباحث امنیتی یار و یاور پلیس بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: خبرنگاران در صف اول جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند که با زحمت و عشق خبر را پالایش کرده و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

او افزود: رسانه‌ها نقشی مهم، اساسی و تاثیرگذار در عرصه اطلاع‌رسانی عمومی با هدف تعمیق احساس امنیت دارند و قادرند معضلات جامعه را شناسایی کرده و با بررسی چالش‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف همکار و یاریگر پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم، افزایش سطح آگاهی مردم و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری خبرنگاران در انعکاس رویدادهای نیروی انتظامی قابل تقدیر است، ادامه داد: پلیس و اصحاب رسانه از جمله مولفه‌های ایجاد امنیت هستند و امنیت ذهنی ایجاد شده توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه برای مردم باعث ارتقای امنیت در جامعه می‌شود.

در این آیین از خبرنگاران فعال استان اردبیل تجلیل شد.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی اردبیل امنیت اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امنیت اردبیل امنیت اردبیل نیروی انتظامی استان نیروی انتظامی مدت مشابه پارسال استان اردبیل سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان

 

 سرهنگ موسی بهاری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در راستای ایجاد امنیت و جامع العمل پوشاندن به وظایف خود نیاز به کمک تمام اقشار جامعه از جمله اصحاب رسانه داریم.

 وی ادامه داد: اصحاب رسانه طلایه‌داران اطلاع‌رسانی و چشمان بیدار جامعه هستند، زیرا آنان با انتشار مشکلات موجود، به رابطی قابل‌اعتماد بین دولت و ملت تبدیل شده‌اند.

 

 رئیس پلیس بوکان افزود: ایجاد امنیت بر عهده نیروهای نظامی انتظامی و القای احساس امنیت بر عهده رسانه‌ها است که خوشبختانه هر دو گروه به نحو احسن در حال انجام مأموریت‌های خود هستند.

 موسی بهاری اولویت‌های پلیس بوکان را رضایت‌مندی مردم، کاهش تصادفات و سرقت‌های مختلف، جمع‌آوری اراذل‌واوباش دانست و بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته و یک‌ماهه ۴۰۳ شاهد اقدامات بسیار خوبی در این حوزه‌ها و دیگر مأموریت‌های پلیس در سطح شهرستان بودیم که رضایت‌مندی عمومی را به گواه آمار سامانه ۱۹۷ به همراه داشته است.

 

 وی تصریح کرد: پیشگیری از جرایم مختلف یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما می‌باشد که در همین راستا با ایجاد پلیس محله و بلوک‌بندی نقاط سطح شهر و تعیین افسر آموزش‌دیده برای هر یک از مناطق اقدامات بسیار خوبی با همکاری و همراهی مردم انجام گرفت که در نهایت سبب کاهش بسیاری از مأموریت‌های پلیس شده است.

 فرمانده پلیس بوکان افزود: یکی دیگر از ماموریت های مهم پلیس، ورود جدی به حوزه سرقت‌های مهم و خرد بود که خوشبختانه بر اساس داده‌ها و آمار شاهد کاهش شدید ۱۲ درصدی در این بخش طی سطح شهرستان طی ۹ ماه منتهی به پایان سال ۴۰۲ بودیم.

 

 موسی بهاری ادامه داد: بر اساس آمار طی ۹ماهه منتهی به پایان سال گذشته سرقت مغازه ۵۱، اتومبیل ۳۱، منزل ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۴۰۱ کاهش داشتیم.

 فرمانده پلیس بوکان همچنین با اشاره به افزایش سرقت موتورسیکلت در سطح شهر عنوان کرد: متأسفانه طی یال گذشته سرقت موتورسیکلت با افزایش ۲۱ درصدی روبه‌رو بود که البته با تلاش همه همکاران انتظامی و همراهی این آمار در یک ماه سال جاری به ۱۳ درصد کاهش‌یافته است.

 

 وی در خصوص حوزه مواد مخدر نیز بیان کرد: طی ۹ماهه پایانی سال گذشته ۱۵۸ قاچاقچی و معتاد متجاهر در سطح شهر شناسایی و بازداشت شده‌اند که این مهم نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش ۱۶۸ درصدی بوده است.

 موسی بهاری  با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت درون و برون‌شهری در سطح شهرستان عنوان کرد: متأسفانه به دلایل متعدد در سال گذشته شاهد افزایش ۷۱ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در سطح جاده‌های مواصلاتی و خیابان درون‌شهری بوکان بودیم.

 

 فرمانده پلیس بوکان همچنین با اشاره به آمار استثنایی یک ماه گذشته سال جاری که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس و همراهی مردم به دست آماده تصریح کرد: در ۳۵ روز گذشته شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌های خرد و کلان، ۶۰ درصدی خودرو، ۸۶ درصدی مغازه و افزایش ۶۵ برابری کشف به وقوع بودیم.

 بهاری ادامه داد: با همکاری شبانه‌روزی مردم آمار جرایم خشن در سال جاری منفی بوده و حتی یک مورد نزاع و برهم‌زدن امنیت روانی مردم توسط اراذل را نداشته‌ایم.

 

 وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه تصادفات فوتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷۵ درصدی روبه‌رو بودیم هرچند آمار مجروحین ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این فرمانده حوزه امنیت روانی شهرستان بوکان افزود: طی سال گذشته بیش از ۱۴۷ هزار خودرو در سطح معابر شهری و راه‌های مواصلاتی شهرستان اعمال قانون شدند.

  بهاری بیان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز با تلاش شبانه‌روزی مأمورین انتظامی، بیش از دو کیلو افزایش مواد مخدر از انواع مختلف کشف و ضبط شده است.

 

 فرمانده پلیس بوکان همچنین در خصوص اجرای طرح نور در سطح معابر عمومی بوکان عنوان کرد: در راستای صیانت از ارزش‌های جامعه و پاسخگویی به مطالبات و نگرانی‌های مردمی، اقداماتی در حوزه‌های اصناف و خودرو و اماکن عمومی انجام شده و فرهنگ‌سازی و تبلیغ ارزش‌های اسلامی و اجتماعی در اولویت کار قرار گرفته است.

  وی گفت: هم اکنون خوشبختانه شاهد کاهش شدید بی‌حجابی هستیم و ان‌شاءالله رسانه‌های عزیز بیش‌ازپیش در خصوص ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب در جامعه تلاش نمایند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان