Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید حججی این افتخار را پیدا کرد که نماد شهدای مدافع حرم شود، اینکه نماد گروهی از شهدا می شود، حتما سر و رازی داشته است؛ فرد راهی را گذرانده است که توانسته به این مقام دست پیدا کند؛ شهید حججی این راه را پیموده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛سید عباس صالحی امشب در طرح ملی سه شنبه های تکریم و دیدار مجازی با خانواده شهید محسن حججی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم اظهار کرد: در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ادامه راه، نقطه به نقطه ایران زمین گلگون کفن و یاد و یادگار شهدای عزیز است، اما بی تردید اصفهان انگشتری این کالبد و شهرستان نجف آباد نگین این انگشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد شهدای اصفهان و به خصوص شهدای نجف آباد، خانواده های چند شهید این شهرستان، دین ما را به نسبت به شهدای ایران زمین به طور خاص شهدای اصفهان و نجف آباد بیشتر می کند.

پیوند تاریخ انقلاب اسلامی ایران با تاریخ شهادت

وی افزود: تاریخ شهادت در تشیع یک تاریخ ممتدی است، تاریخ اسلام و تشییع با شهادت پیوند دارد و تاریخ انقلاب اسلامی ایران هم با تاریخ شهادت پیوند خورده است؛ تاریخ را که مشاهده می کنیم به مقطعی جدید از تاریخ شهادت که به مدافعان حرم است، می رسیم.

صالحی با توضیح اینکه مدافعان حرم واژه و تعبیری است که شهید سلیمانی، سردار رشید اسلام آن را انتخاب کرد و برگزید، بیان کرد: نقل می شود زمانی که جهاد در این فضا شروع شد، شهید سردار سلیمانی تعبیر را داشتند که من به دنبال واژه ای بودم که بتواند یک حرکت جهادی جدیدی را شروع کند و این حرکت جهادی جدید با چه نامی باشد که نام مدافع حرم به ذهنم آمد؛ همانگونه که حرم حضرت زینب (س) خیمه اهل بیت بود فضای مدافعان حرم با این نگاه شکل گرفت که بقعه و مزار حضرت زینب (س)، حرم جدید باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما در فضای مدافعان حرم چند سالی پیاپی هم رزمندگان و شهدای مدافع حرم، شخصیت های مختلف و ارزشمندی داشتیم که نقش قابل توجهی در تاریخ معاصر ایران و منطقه داشتند و به همین اعتبار شهدا و رزمندگان مدافع حرم جایگاه خاصی دارند.

اگر رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبودند چیزی از جریان محبان اهل بیت (ع) در منطقه باقی نمی ماند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اگر رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبودند جریان تند تکفیری مسیری را طی می کرد که نه تنها از حرم اهل بیت (ع) در سوریه بلکه حرم اهل بیت (ع) در عراق و مناطق دیگر و به طور کل از جریان محبان اهل بیت (ع) در منطقه چیزی باقی نمی ماند.

وی با توضیح اینکه در آغاز حرکت داعش مشخص نبود که فرآیند و ادامه این راه به کجا می رسد، گفت: زمانی که داعش در عراق آمد و تا نزدیک کربلا رسید و حوادثی که در سامرا رخ داد و جریان تکفیری در منطقه خواب و خیال بزرگی را دیده بود و اگر فرصتی پیدا می کردند،  حوادثی که در این منطقه رخ می داد، صد برابر بدتر از آن چیزی بود که در سلطه وهابیت در حرمین شریفین رخ داد.

استکبار جهانی با داعش به دنبال ایجاد یک غده سرطانی دیگر بود

صالحی بیان کرد: ما از دستاوردهای مبارزه، جهاد و شهادت در فضای مدافعان حرم می بنیم به نظر می آید جریان استکبار جهانی و نوکران آن ها در منطقه بعد از آنکه رژیم صهیونیستی در 1948 رسمیت پیدا کرد و یک غده سرطانی در فضای منطقه شد، به دنبال ایجاد یک غده سرطانی جدید برای به هم ریزی جغرافیای خاورمیانه بودند.

وی ادامه داد: اگر در جنگ جهانی دوم تجزیه های مختلف و زمینه جنگ های پیاپی ایجاد شد، جریانی که از سوریه آغاز شد و به کشورهای دیگر سرایت پیدا کرد، برای به هم ریختن نقشه خاورمیانه و ایجاد غده سرطانی دوم در کنار غده سرطانی اسرائیل بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استکبار با این تصور حرکت داعش را شروع کرد که می تواند منطقه خاورمیانه در یک آشوب جدید مدوام قرار داشته باشد، تصریح کرد: این دلایل تسکینی بر آلام خانواده شهدای مدافع حرم است که اگر این شهدا نبودند اتفاقاتی رخ می داد که پیامدهای این اتفاقات تا سال ها و حتی قرن ها می ماند.

وی افزود: همانگونه که شهدای دفاع مقدس اگر از این آب و خاک دفاع نمی کردند، شرایط ما در ایران زمین به گونه ای دیگر بود؛ اگر شهدای مدافع حرم هم نبودند منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد و پیامدهای سخت و تلخ آن سال ها می ماند.

صالحی با بیان اینکه ادای دین و تقدیر تک تک میلیون ها انسان نصیب راه شهدای مدافع حرم و خانواده های آن ها است، خاطر نشان کرد: به مناسب چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتباطی را با خانواده شهدا برقرار می کنیم که در درجه اول این ارتباط برای خودمان نیاز است؛ آیه قرآن تأکید می کند که شهید زنده است و از رزق الهی برخوردار است ما در ارتباط با شهدا به دنبال این هستیم که از این رزق آن ها چیزی هم نصیب ما شود.

وی اظهار کرد: شهید حججی در صحتبی کوتاه به فرزند خود گفت که من همیشه در کنار تو هستم، این نکته باور به حیات و بهره مندی از رزق الهی است؛ اگر ارتباطی مؤثر و مناسبی با شهدا برقرار کنیم می توانیم از رزق آن ها بهره مند شویم

مدافعان حرم در بین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی ویژگی های خاص خود را دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهدای مدافع حرم در بین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی ویژگی های خاص خود را دارند و شاید به این دلیل متمایز هستند؛ نکته اول این است که شهدای مدافع حرم شهادت در غربت را تجربه کردند که این شهادت یک افتخار و نشانی است که به همه داده نمی شود و اما این نشان زمانی که در غربت به انسان داده می شود، یک رزق مضاعف را نصیب شهید می کند.

وی با توضیح اینکه همه شهدا ارزشمندی خود را دارند و توصیف یک ارزش برای گروهی از شهدا به معنای جدا کردن از دیگر شهدا نیست و یک نوع مقایسه است، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس هزاران هزار جوانان و خانواده ها رزمندگان در یک موج اجتماعی بود که این موج برخواسته از فشار مهاجمان بعثی بود، بودند که این جو اجتماعی جو شهادت و ایثار جهاد بود؛ در جو قالب که جو شهادت بود همراه شدن آسان تر است.

صالحی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم شهدای هستند که جو اجتماعی با آن ها همراه نبود؛ این حوادث فقط مربوط به آن سوی مرزهای نبود و برای رسیدن به این سوی مرزها شروع شده بود، شهدای مدافع حرم در فضای یک هیجان و التهاب و جوی اجتماعی به طرف جهاد نرفتند و خانواده آن ها هم این شرایط را نداشتند.

شهید محسن حججی این افتخار را پیدا کرد که نماد شهدای مدافع حرم شود

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی این افتخار را پیدا کرد که نماد شهدای مدافع حرم شود، گفت: در ماه های ابتدای حضورم در وزارت ارشاد، به نجف آباد آمدیم و خدمت خانواده شهید حججی رسیدیم؛ اینکه فردی فضا را پیدا می کند و نماد گروهی از شهدا می شود، حتما سر و رازی داشته است.

صالحی اضافه کرد: می دانیم دادن مقام های عندالله به این معنی است که فرد راهی را گذرانده که توانسته به این مقام دست پیدا کند؛ شهید حججی این راه را پیموده است که به تعبیر رهبر انقلاب جایگاه نماد شهدای مدافع حرم را پیدا می کند و روز شهادت این شهید روز ملی شهدای مدافع حرم نامگذاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: هنوز پس از حدود سه سال پس از شهادت به عنوان چشم و چراغ شهدای مدافع حرم شناخته می شود و همچنان خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توضیح اینکه در زندگی محسن حججی قبل از شهادت انفاقاتی پنهان رخ داده است که برخی از آن ها تاکنون پس از سه سال آشکار و برخی دیگر در آینده آشکار می شود که شهید حججی را در چنین نقطه قرار می دهد، اظهار کرد: کسی که در روح و وجود خود توحید را مستقر می کند قدرت و عزت الهی پشت سر او قرار می گیرد.

وی افزود: بخشی از وصیت نامه شهید حججی را که می خواندم، نکات جالب زیادی نهفته است؛ زمان جنگ امام راحل توصیه می کردند که به وصیت نامه های شهدا رجوع کنید که روح شهید در وصیتنامه او متجلی است.

حق الناس بحث مورد تأکید شهید حججی در وصیتنامه خود

صالحی با بیان اینکه تأکید بر حق الناس در وصیتنامه شهید حججی، برای من جالب و جذاب بود، خاطر نشان کرد: شهید حججی بدهی یک میلیون تومانی به مادر بزرگ پدری خود و بدهی 32 هزار تومانی به همراه تعدادی سربند به پایگاه شهدای بنیاد امیرآباد را در وصیتنامه خود ذکر می کند، اینکه در آستانه شهادت، انسان یاد چند سربند باشد خیلی مهم است که توجه به این نکته های به ظاهر ریز، انسان را بزرگ می کند و به اوج می رساند.

وی تصریح کرد: توجه شهید حججی به این نکته های ریز کم نبوده است؛ یکی از نکات قابل توجه شهید حججی هم تربیت خانوادگی ایشان بوده است و در وصیتنامه خود هم به رزق حلال خانواده هم اشاره می کند و می گوید که همیشه و در همه حال الگو زندگی و مردانگی من پدرم بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انسان در چنین خانواده ای زندگی کند و بزرگ شود، شخصتیی تربیت می شود که نماد یک دوره جدید از تاریخ شهادت می شود، ادامه داد: امیدوار هستیم شهید حججی و دو هزار و 500 شهید نجف آباد شفیع و دستگیر ما باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماد شهدای مدافع حرم تاریخ انقلاب اسلامی یک غده سرطانی خاطر نشان تاریخ شهادت مدافعان حرم محسن حججی شهید حججی دفاع مقدس دنبال ای نجف آباد اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص