Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:41:52 GMT

واکنش برهم صالح به حمله هوایی ترکیه علیه عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۴۴۸

واکنش برهم صالح به حمله هوایی ترکیه علیه عراق

ریاست جمهوری عراق حمله هوایی ترکیه به شمال این کشور را که منجر به کشته شدن ۴ تن از نیروهای گارد مرزی عراق شده، محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دولت عراق حمله هوایی امروز ترکیه به شمال این کشور را «تجاوز آشکار و نقض خطرناک حاکمیت» خود خواند و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

ریاست جمهوری عراق شامگاه ‌سه‌شنبه در بیانیه‌ای به حمله پهپادی ترکیه به منطقه‌ای در شمال اربیل واکنش نشان داد و خواستار توقف فوری حملات و نشستن دور میز مذاکره و گفت‌وگو برای حل مشکلات مرزی فی‌مابین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق نیز این حمله را محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای توقف سریع این حملات وارد عمل شود.

سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز حمله هوایی ترکیه به منطقه «سیدکان» واقع در شمال عراق را محکوم کرد و گفت که موضوع را با منطقه کردستان بررسی می‌کند.

رسانه‌های عراقی عصر امروز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.

برخی منابع گزارش دادند که ترکیه در این حمله یک نشست مشورتی بین نیروهای مرزبانی عراق و عناصر پ.ک.ک را هدف قرار داده است و بر اثر آن، پنج نیروی عراقی و ۱۱ نفر از پ.ک.ک کشته شده‌اند.

ارتش عراق گفته است که پهپاد ترکیه یک خودروی در حال حرکت نیروهای عراقی را در شمال استان اربیل هدف قرار داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین پارلمان عراق ارتش عراق استان اربیل کردستان ترکیه عراق شورای امنیت سازمان ملل حسن الکعبی دولت عراق مشرق حمله هوایی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است