Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی در صفحه شخصی خود نوشت: متاسفانه جریانی که هرگاه عرصه را بر خود تنگ می‌بیند، شعار وحدت سر می‌دهد، بنایش را بر حاشیه سازی برای مجلس یازدهم گذاشته است. باید با قدرت تمام در برابر حاشیه سازان ایستاد و مجلس را در انجام ماموریت بزرگش یاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 23:43 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۹۷۰

خبرگزاری میزان - سید یاسر جبراییلی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی ساعتی میهمان آقای دکتر قالیباف بودم.

بیشتر بخوانید: جبراییلی: دولت یازدهم و دوازدهم صرفا ۱۳ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه کرد

وی برنامه تحولی را که اعلام کرده اند، با قدرت و دقت تمام جلو می‌برند و ان شاء الله مردم عزیزمان شیرینی این تحولات را خواهند چشید. بخش قابل توجهی از مشکلاتی که کشور با آن‌ها مواجه است، ریشه در برخی سازکار‌ها دارد که عمدتا برای افکار عمومی ملموس نیستند، اما آثار مهمی روی زندگی مردم دارند.

آقای قالیباف هوشمندانه روی همین سازکار‌ها دست گذاشته و در حال انجام اصلاحات است. کمی درباره طرحی که دولت برای گشایش اقتصادی مطرح کرده است بحث کردیم و نگرانی‌هایی را درباره جزئیات این طرح فروش آتی نفت مطرح کردم.

وی الحمدلله خودشان با حساسیت تمام به این نگرانی‌ها توجه داشتند و در جلسه سران قوا، آن‌ها را طرح کرده بودند که منجر به اصلاحاتی جدی در طرح اولیه شده است. از ایشان دو درخواست اصلی داشتم که هر دو مورد دغدغه خودشان نیز بود. مسئله اول، مربوط به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب بود که مربوط به مسئولیت خودم می‌شود.

متاسفانه از میان ۳۷ سیاست کلی ابلاغی نافذ، صرفا سیاست‌های کلی اصل ۴۴ | تبدیل به قانون مشخص شده اند. ان شاء الله با همت این مجلس انقلابی، خلاء‌های قانونی مربوط به سیاست‌ها برطرف شده و تناقضات نیز رفع خواهد شد.

قالیباف پیگیر تحول در آئین نامه داخلی مجلس هستند که ان شاء الله پیرو این تحول، ضمن حذف شدن برخی فرآیند‌های غیرضرور و بی خاصیت که موجب اتلاف وقت و انرژی مجلس می‌شوند، مسائلی اساسی مانند سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در فرآیند قانونگذاری لحاظ خواهد شد.

مسئله دوم، مربوط به برنامه هفتم توسعه بود. برنامه‌های پنج ساله کشور متاسفانه تاکنون به صورت مسئله محور" تدوین نشده اند و به همین دلیل، از حل مسائل کشور نیز ناتوان بوده اند. آقای قالیباف الحمدلله این دغدغه را دارند که برنامه هفتم توسعه با رویکردی مسئله محور تدوین شده، برخی مسائل اساسی و اولویت دار، اما زمین مانده کشور را با تعیین فرآیند‌های مشخص حل کند و از کلی گویی و تعیین اهداف شعاری و غیرقابل تحقق پرهیز شود.

این مجلس حقیقتا مجلس امید و انتظار است و با تمام توان در همین جهت حرکت می‌کند. متاسفانه جریانی که هرگاه عرصه را بر خود تنگ می‌بیند، شعار وحدت سر می‌دهد، بنایش را بر حاشیه سازی برای مجلس یازدهم گذاشته است. باید با قدرت تمام در برابر حاشیه سازان ایستاد و مجلس را در انجام ماموریت بزرگش یاری
کرد.
برای دکتر قالیباف و همه همکارانشان در مجلس خدای متعال توفیقات روزافزون مسئلت دارم.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جبراییلی مجمع تشخیص مصلحت بر حاشیه سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ارزی قالیباف به دولت

آفتاب‌‌نیوز :

 دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت:، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آن‌ها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند. 

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟