Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق فدراسیون شطرنج در مورد حواشی مسابقات جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران گفت: قائم‌مقامی خودش وارد حاشیه می‌شود و بعد از آن می‌گوید من دوست ندارم وارد حاشیه شوم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با شیوع ویروس کرونا رقابت بین شطرنج‌بازان در سراسر به صورت آنلاین برگزار می‌شود. فدراسیون شطرنج ایران هم تصمیم گرفت چند روز پیش مسابقه‌ای آنلاین برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران (بزرگداشت مدافعان سلامت) که با حواشی زیاد و اتفاقات عجیب و غریبی برگزار شد. در این مسابقه که با حضور 13 شطرنج‌باز برگزار شد، مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس سابق فدراسیون سرپرستی این مسابقات را برعهده داشت و  طبق گفته قائم‌مقامی، پهلوان‌زاده در سیستم او دستکاری کرده و همین موضوع باعث ناراحتی و بروز حاشیه شده است. 

مهرداد پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرنگار آنا درباره حواشی این رقابت‌ها و صحبت‌های قائم‌مقامی گفت: قائم‌مقامی خودش وارد حاشیه می‌شود و بعد می‌گوید من دوست ندارم وارد حاشیه شوم. این رقابت‌ها در چهار روز برگزار شد که هر روز در سه مرحله شطرنج‌بازان با هم رقابت می‌کردند و قائم‌مقامی بعد از روز اول از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد اما ما از او خواستیم که رقابت‌ها را ادامه دهد و حتی به او گفتم من به خاطر او به فدراسیون می‌آیم تا بتواند این رقابت‌ها را ادامه دهد. من هیچ سمتی ندارم و به خاطر قائم‌مقامی حاضر شدم به فدراسیون بیایم تا او بتواند رقابت‌ها را ادامه دهد. 

وی گفت: در دور آخر این رقابت‌ها که قائم مقامی با مصدق‌پور بازی داشت، من فقط صدای کامپیوتر او را بی‌صدا کردم که دیگر بازیکنان اذیت نشوند. من هیچ حرکت دیگری انجام ندادم و اتفاقاً در همان لحظه که صدای کامپیوتر او را بی‌صدا کردم، قائم‌مقامی هیچ اعتراضی نکرد و به بازی‌اش ادامه داد اما بعد از آن گفت که من مقصر بودم. حتی اگر حق را به او می‌دادیم در آخر که رده‌بندی مشخص شد فرقی نمی‌کرد که او برنده یا بازنده می‌شد و همچنان در رده هفتم قرار می‌گرفت. 

رئیس سابق فدراسیون شطرنج در واکنش به صحبت‌های قائم‌مقامی مبنی بر اینکه شطرنج در زمان ریاست او خسارت زیادی دیده‌ است، عنوان کرد: پیشرفت شطرنج قابل انکار نیست و نمی‌توانند این موضوع را نادیده بگیرند. ضمن اینکه تمامی فدراسیون‌ها بدهی دارند؛ شما مگر می‌توانید فدراسیونی پیدا کنید که بدهی نداشته باشد؟! زمانی که من به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج انتخاب شدم، قائم‌مقامی سال‌ها نفر اول بود؛ اما پدیده‌های شطرنج کم‌کم شناسایی شدند و آن‌ها هم قدرتمند ظاهر شدند و توانستند قائم‌مقامی را جا بگذارند. او یکی از شطرنج‌بازان خوب ایران است اما از نظر فنی با دیگر شطرنج‌بازان فاصله زیادی دارد با این حال همیشه مورد حمایت ما بوده است. حتی زمانی که او نتیجه نمی‌گرفت باز هم مورد حمایت ماست. 

پهلوان‌زاده در مورد موضوع وتو کردن رئیس فدراسیون اظهار کرد: کلاً دو بار وتو صورت گرفت، یکی با نظر کمیته فنی و دیگری نظر کمیته مربیان بود که قائم‌مقامی و فیروزجا به تیم اضافه نشده بودند و ما هم تلاش کردیم این کار صورت بگیرد. با این حال او خودش دوست دارد وارد حاشیه شود و بعد می‌گوید من دوست ندارم این کار صورت بگیرد. به هر حال قائم‌مقامی بازیکن ارزشمندی است اما مطرح کردن این مسائل درست نیست. من به خاطر او به فدراسیون رفتم تا بتواند بازی کند و حالا این مسائل را مطرح می‌کند. 

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: شطرنج مهرداد پهلوان زاده شیوع ویروس کرونا احسان قائم مقامی فدراسیون شطرنج رقابت ها پهلوان زاده شطرنج بازان قائم مقامی وارد حاشیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند

نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوترها است. اما سرعت حرکت این نانوحباب‌ها در حد صد متر بر ثانیه بوده که استفاده عملی از آنها را در کامپیوترها با مشکل مواجه می‌کند. اخیر محققان توانسته‌اند سرعت آنها را تقریبا ۱۰ برابر افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، اسکایرمیون‌ها می‌توانند به افزایش سرعت در ادوات الکترونیکی کمک کنند. به تازگی محققان توانسته‌اند با کمک اسکایرمیون به سرعت بی‌سابقه‌ای دست یابند که نویدبخش پیشرفت در سیستم‌های محاسباتی آینده است.

محققان با شتاب دادن به اسکایرمیون‌ها، نوعی نانوحباب‌های مغناطیسی، تا سرعت ۹۰۰ متر بر ثانیه با استفاده از جریان‌های الکتریکی، پیشرفت چشمگیری در زمینه اسپین‌ترونیک داشته‌اند. این پروژه توسط یک تیم بین‌المللی در CNRS رهبری شده است.

پیش از این، این نانوحباب‌ها که به‌عنوان بیت‌های بالقوه آینده برای حافظه کامپیوترها در نظر گرفته می‌شدند، با حداکثر سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کردند که برای کاربردهای محاسباتی عملی کافی نیست. این پیشرفت با استفاده از یک ماده ضد فرومغناطیسی به دست آمد که به اسکایرمیون‌ها اجازه داد تا سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر داشته باشند.

این یافته‌ها که در ۱۹ مارس در نشریه Science منتشر شده، گامی مهم به سمت فناوری‌های محاسباتی با کارایی بالاتر و کارآمدتر انرژی است. این تحقیق با اهداف برنامه تحقیقاتی ملی SPIN که از ماهژانویه آغاز شد، مطابقت دارد و هدف آن ترویج تحقیقات نوآورانه اسپینترونیک و کمک به آینده دیجیتال کارآمدتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری