Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان خسارات وارده به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شده اما هنوز اعتباری برای جبران آن به استان اختصاص نیافته است.

وی افزود: آتش سوزی هایی که امسال در حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی روی داد موجب شد تا استانداری پیگیر اخذ اعتبار خرید تجهیزات اطفای حریق شود و موافقت شد از محل اعتبارات مدیریت بحران استان ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری گفت: اگر چه این تجهیزات نیاز استان را به طور کامل برآورده نمی کند اما مقداری از نیازها را پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار ۱۹ دستگاه دمنده، هزار عدد آتشکوب، هزار عدد بیل، ۸۰ دست لباس ضدحریق برای نیروهای منابع طبیعی، ۳۰ دست لباس ضدحریق برای آتش نشانان، ۱۰۶ عدد کوله پشتی اطفای حریق، ۳۰ رول شلنگ آتش نشانی و نیز چهار دستگاه پهپاد فیلمبرداری (کوات کوپتر) برای ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانی ها و جمعیت هلال احمر استان خریداری شده است.
وی گفت: تجهیزات خریداری شده به استان رسیده، اما چهار پهپاد خریداری شده چون وارداتی است هنوز ترخیص و به استان وارد نشده است.

نظری در مورد خسارت های سال گذشته سیلاب نیز گفت: آخرین خسارتی که به استان تعلق  گرفت مربوط به سیلاب های سال ۹۸ و تسهیلات بازسازی ۶ هزار و ۴۵۰  واحد  سیل زده استان بود که تقریبا ۸۰ درصد آنها بازسازی شد.

وی با بیان اینکه به بخش کشاورزی استان نیز ۲۵۰ میلیارد ریال غرامت با تخصیص ۵۰ درصد پرداخت شده است، اظهار داشت: این تسهیلات بلاعوض بوده است.  
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به افرادی که منازل و بناهای خود را در بستر و حریم رودخانه ها ساخته اند هشدار داد و گفت: براساس قانون، ساخت و ساز در بستر رودخانه ها غیرمجاز است، بنابر این منازل و بناهایی که در این محدوده ها قرار دارند و امسال آسیب دیده اند مشمول دریافت اعتبارات جبران خسارت نمی شوند.          

نظری از ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی خواست تا نسبت به جذب اعتبارات ملی که به خرید تجهیزات اطفای حریق در کشور اختصاص یافته است، اقدام کنند.    

میزان خسارات آتش‌سوزی‌های سال ۹۸ در حوزه منابع طبیعی استان خراسان شمالی نسبت به سال پیش از آن ۴۹ درصد کاهش یافت و در این سال ۷۶ حادثه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی روی داد که به ۴۰ هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسانده و بر اثر آن ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت به بار آمد.

امسال نیز ۱۳۴ هکتار از عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی از آتش سوزی ها خسارت دید.

خسارت های سیل به این استان نیز در سال گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده بود.  

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.                                                                             

برچسب‌ها بجنورد اطفای حریق حوادث طبیعی خراسان شمالی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اطفای حریق حوادث طبیعی خراسان شمالی منابع طبیعی بجنورد اطفای حریق حوادث طبیعی خراسان شمالی منابع طبیعی طبیعی خراسان شمالی میلیارد ریال منابع طبیعی اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود