Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:38:41 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|سقوط ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۶۶۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|سقوط ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد

‍‍‍‍‍‍

در پی پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا قیمت طلا بیش از ۱۲۰ دلار افت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا دیروز بعد از ظهر تا 6 درصد افت کرد و امروز نیز روند کاهشی خود را تداوم بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.09 درصد کاهش به 1891 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 2.51 درصد افت به 1897 دلار و 40 سنت رسید.

بر این اساس قیمت طلا از دیروز تاکنون بیش از 120 دلار افت کرده است. پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه نیز یکی از دلایل سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.

سایر فلزات گرانبها نیز امروز شاهد افت قیمت شدیدی بود به نحوی که قیمت نقره با 13.8 درصد کاهش بدترین عملکرد روزانه از اکتبر 2008 را به ثبت رساند.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «یک سقوط نسبتا کوچک در بازار طلا رخ داد. قطعا نمی توان تاثیر خبر تولید واکسن کرونا در روسیه و ادامه خوش بینی ها نسبت به بازارهای سهام بر بازار طلا را نادیده گرفت.»

قیمت طلا که روز جمعه گذشته به رقم 2072 دلار و 50 سنت رسیده بود، دیروز با حدود 6 درصد کاهش به حدود 1910 دلار رسید و شدیدترین افت قیمت روزانه از ژوئن 2013 را به ثبت رساند.

انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار به شکل گیری موج فروش دارایی های طلا در بازار طی روز گذشته کمک کرد، اما به گفته مویا احساس حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

بر اساس آمارهای جدید قیمت های تولیدکننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار ترمیم شده و شاخص اس اند پی گلوبال بورس آمریکا به رقم های رشد بی سابقه نزدیک شده است.

همچنین رشد میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا از میزان جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران تا حدودی کاسته شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/05/21|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه 11 میلیون تومان شد

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85,79/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۲ دستور وزیر راه برای حذف ۱۲۰۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۳ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۴ خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن ۵ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۱|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون تومان شد ۶ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۷ موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق ودیعه/ بانک مرکزی زمان انتشار اوراق را مشخص می‌کند ۸ چگونه هم حقوق کارمندان ۷۰ درصد اضافه شد هم میزان استفاده دولت از تنخواه‌گردان کم شد؟ مهمترین اخبار اقتصادی موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق ودیعه/ بانک مرکزی زمان انتشار اوراق را مشخص می‌کند اصلاح آیین نامه اجرایی مولدسازی یا فروش اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت طلا انتشار اوراق قیمت طلا قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار