Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا دیروز بعد از ظهر تا 6 درصد افت کرد و امروز نیز روند کاهشی خود را تداوم بخشید.

اخبار اقتصادی- بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

09 درصد کاهش به 1891 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 2.51 درصد افت به 1897 دلار و 40 سنت رسید.

بر این اساس قیمت طلا  از دیروز تاکنون بیش از 120 دلار افت کرده است. پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه نیز یکی از دلایل سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.

سایر فلزات گرانبها نیز امروز شاهد افت قیمت شدیدی بود به نحوی که قیمت نقره با 13.8 درصد کاهش بدترین عملکرد روزانه از اکتبر 2008 را به ثبت رساند.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «یک سقوط نسبتا کوچک در بازار طلا رخ داد. قطعا نمی توان تاثیر خبر تولید واکسن کرونا در روسیه و ادامه خوش بینی ها نسبت به بازارهای سهام بر بازار طلا را نادیده گرفت.»

قیمت طلا که روز جمعه گذشته به رقم 2072 دلار و 50 سنت رسیده بود، دیروز با حدود 6 درصد کاهش به حدود 1910 دلار رسید و شدیدترین افت قیمت روزانه از ژوئن 2013 را به ثبت رساند.

انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار به شکل گیری موج فروش دارایی های طلا در بازار طی روز گذشته کمک کرد، اما به گفته مویا احساس حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

بر اساس آمارهای جدید قیمت های تولیدکننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار ترمیم شده و شاخص اس اند پی گلوبال بورس آمریکا به رقم های رشد بی سابقه نزدیک شده است.

همچنین رشد میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا از میزان جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران تا حدودی کاسته شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت طلا فلز زرد طلا فلزات گرانبها قیمت نقره طلا قیمت طلا قیمت نقره فلز زرد فلزات گرانبها قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید