Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه استان تهران ضمن اشاره به اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا به واحدهای تولید گل و گیاه تعلق نگرفته است، از رونق بازار گل و گل آپارتمانی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامحسین سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه استان های  تهران، مرکزی و اصفهان بیشترین میزان گل وگیاه شاخه بریده و گیاهان فصلی را تولید می کنند، اظهار کرد: این سه استان با شیوع ویروس کرونا بیشترین میزان ضرر و زیان را متحمل شدند زیرا گل هایی که تولید می کردند تاریخ مصرف مشخصی داشت و قابلیت نگهداری طولانی مدت را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در استان تهران با شیوع ویروس کرونا ۵۰ درصد از تولیدکنندگان از تولید کنار رفتند. ۳۵ درصد با تحمل شرایط سخت همچنان حضور دارند و حدود ۱۵ درصد نیز ضرر نکردند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران ادامه داد: بازار گل و گیاه آپارتمانی امسال از هرسال بهتر بود. گل و گیاه آپارتمانی بیشتر دراستان مازندران پرورش داده می شوند. عمر آنها نیز به دلیل قابلیت رشد طولانی تر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان گل و گیاه موفق به دریافت تسهیلات از دولت برای جبران خسارت هایشان شده اند یا خیر، گفت: تاکنون تسهیلاتی دریافت نشده است. همچنین میزان وام هایی که به واحدهای خسارت دیده تعلق می گیرد مشکلی را حل نمی کند و برخی واحدها حتی برای دریافت آن نیز اقدام نکردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گل و گياهان زينتي گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود

سهراب سهرابی گفت: طی سه روز اخیر بارش های سیل آسا در استان های خوزستان، ایلام و فارس داشتیم.

به گفته او، هنوز گزارش تکمیلی از میزان خسارت‌ها  ناشی از سیل و بارش‌ در استان‌های جنوبی نهایی نشده و به‌زودی میزان آن اعلام خواهد شد.

سهرابی از توقف برداشت گندم در استان‌های خوزستان، ایلام و فارس خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی های قبلی سازمان هواشناسی، اطلاع رسانی لازم در خصوص انتقال گندم های خریداری شده به فضای مسقف داده شده بود.  

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه گندم‌های خریداری شده از بارش‌های اخیر خسارتی ندیدند، در برخی مزارع گندم‌ها در مرحله رسیدگی بودند و در برخی مناطق حجم بارش و باد گندم‌ها را دچار خوابیدگی کرده است که با گرمای هوا مشکل رفع می شود.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷ استان کشور همچون خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان  در حال انجام عملیات برداشت گندم هستند و همواره بدلیل بارش‌های سیل آسا برداشت گندم استان‌های خوزستان، ایلام و فارس متوقف شده است‌.

سهرابی گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بالای ۱۳.۵ میلیون تن برسد، البته شرایط آب و هوایی در ادامه اردیبهشت و اوایل خردادماه امسال تعیین کننده تولید و خرید گندم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: در حد نام منچستر یونایتد بازی نکردیم
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟