Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک سه پروژه مهم تامین آب شرب را در استان پیگیری می‌کنیم که در صورت بهره برداری از آنها بخش عظیمی از مشکل کم آبی در استان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره با طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین، گفت:این طرح، آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستا را تامین می‌کند که برای تکمیل آن، به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی افزود: تامین این میزان سرمایه برای یک طرح از توان دولت خارج است به همین دلیل بعد از سه سال از شروع طرح، پیشرفت فیزیکی چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با انتشار فراخوان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی رفته‌ایم و تاکنون ۲۰ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت توافق، تا سه سال آینده شاهده بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به طرح آبرسانی به آبیک، گفت: برای این طرح، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تخصیص یافتن به زودی شاهد افتتاح طرح و رفع ناگواری آب شرب شهر آبیک خواهیم بود.

این مسوول ادامه داد: طرح آبی دیگر استان، احداث سد نهب در تاکستان برای تامین آب کشاورزی ۳۶ هکتار از اراضی شهرستان است که هم اینک ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال آبگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا برای تامین آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستا بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است و هم اینک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

این مسوول افزود: مهمترین مشکل این طرح‌ها موضوع اعتبارات و نقدینگی است که باید به روش‌های مختلف از جمله جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای تامین آن اقدام شود.

برچسب‌ها تاکستان آبیک استان قزوین شرکت آب منطقه ای بویین زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان آبیک استان قزوین شرکت آب منطقه ای بویین زهرا تاکستان آبیک استان قزوین شرکت آب منطقه ای بویین زهرا آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است