Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@05:21:17 GMT

ابراز شگفتی ترامپ از انتخاب هریس به عنوان معاون بایدن

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۱۴۸

ابراز شگفتی ترامپ از انتخاب هریس به عنوان معاون بایدن

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، خانم «کالاما هریس» سناتور آفریقایی الاصل را به عنوان معاون خود برای ادامه رقابت‌های انتخاباتی انتخاب کرد.

بایدن رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: کالاما هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرده‎ام و با هم ترامپ را شکست خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هریس اولین هندی تباری است که توسط یک حزب بزرگ برای تصدی پست ملی معرفی شده است و چهارمین زن در تاریخ آمریکا است که به عنوان یکی از برگ‌های برنده ریاست جمهوری‌شان انتخاب می‌شود.

هریس ۵۵ ساله نخستین زن سیاه پوست و سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و دومین سناتور آفریقایی الاصل مجلس سنا است که اکنون به عنوان نخستین آفریقایی الاصل به عنوان معاون یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.

پس از مرگ جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه سوتا، هریس در آمریکا به یکی از حامیان مبارزه با تبعیض نژادی معروف شد.

ترامپ: از انتخاب هریس غافلگیر شدم

ترامپ در مورد اینکه جو بایدن نامزد حزب دموکرات، سناتور کامالا هریس را به عنوان نامزد خود برای احراز سمت معاون رئیس جمهوری برگزیده است، اظهار نظر کرد.

وی از اقدام جو بایدن در انتخاب کاملا هریس به معاونت خود ابراز شگفتی کرد و گفت هریس در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در حزب دموکرات «بسیار ضعیف عمل کرد و خیلی‌ها در مرحله مقدماتی از او بهتر بودند».

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که هریس مسایل غیر حقیقی را عنوان می‌کند و با افزایش مالیات و کاهش بودجه نیرو‌های نظامی تا اندازه غیر معقول موافق است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ معاون بایدن انتخابات ریاست جمهوری عنوان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید سه‌شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای از گفت‌ وگوی تلفنی هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، هریس و هرتزوگ در این تماس تلفنی تحولات خاورمیانه را مورد بحث قرار داده و معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را تکرار کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: هریس در این تماس تلفنی از تصویب بسته کمک مالی تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری به تایوان، (رژیم) اسرائیل و اوکراین که ۲۶ میلیارد دلار از آن برای کمک به (رژیم) اسرائیل در نظر گرفته شده و پیش تر در مجلس نمایندگان تصویب شده، از سوی مجلس سنا ابراز خوشحالی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه تکرار و در مورد برداشتن گام‌هایی برای افزایش ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی برای غیرنظامیان در غزه و اطمینان از توزیع امن آن تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید پیش تر نیز با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی هریس و هرتزوگ خبر داده بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات نوار غزه با رئیس رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

هریس در این تماس تلفنی با تکرار دوباره حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، گفت: (رژیم) اسرائیل باید در جنگ با حماس به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان را مد نظر قرار دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر تمرکز خود و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر روی آزاد کردن گروگان‌ها (اسیران) در نوار غزه تاکید کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرتزوگ نیز در این تماس خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که تا زمان آزادشدن اسرای صهیونیست، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد