Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:18:44 GMT

کشف یک لکه خورشیدی به اندازه مریخ

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۲۵۴

کشف یک لکه خورشیدی به اندازه مریخ

به گزارش روزنامه دیلی میل، مارتین وایز که یک ستاره شناس آماتور است این لکه خورشیدی جدید را در شهر ترنتون در ایالت فلوریدای آمریکا رصد و ثبت کرد. وی این تصویر را با  یک تلسکوپ هشت اینچی و با استفاده از فیلترهای خورشیدی گرفته است.

 این لکه خورشیدی  که AR۲۷۷۰  نامگذاری شده است،  یک «هسته تاریک اولیه» به اندازه قطر مریخ دارد و شماری از «لکه‌های کوچک» به اندازه دهانه آتشفشان در سطح آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

AR۲۷۷۰ از اعضای «چرخه خورشیدی ۲۵»، دوره ۱۱ ساله جدید فعالیت الکترومغناطیسی خورشید است و با شراره‌های خورشیدی جزئی مشاهده شد.

گرچه AR۲۷۷۰ هنوز شراره‌های خورشیدی به اصطلاح «کشنده» تولید نکرده است اما کارشناسان از نزدیک مراقب آن هستند تا در صورت بروز چنین پدیده‌ای که می‌تواند ارتباطات رادیویی، جی‌پی‌اس و شبکه‌های برق را مختل کند، آماده باشند.

گفته می‌شود AR۲۷۷۰ تا به حال تعدادی شراره‌های خورشیدی نوع-‌B ساطع کرده است که کم‌ شدت‌ ترین شراره ‌های خورشیدی هستند و امواج یونیزه‌ کننده جزئی را به جو زمین فرستاده است.

ولی با توجه به رشد این لکه خورشیدی و افزایش فعالیت ‌های آن طی روزهای آتی، امکان دارد که شراره‌ های خورشیدی شدیدتری ایجاد کند.

برچسب‌ها رخداد های نجومی ایالات متحده آمریکا صفحات خورشیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا صفحات خورشیدی ایالات متحده آمریکا صفحات خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، زحل، نپتون، مریخ و عطارد اتفاق خواهد افتاد و شاهد بارش شهابی ղ-Aquariid 2024 خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر، غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، غیبت قمری مریخ، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی ղ-Aquariid 2024، ماه در اوج زمینی، مقارنه ماه و سیاره عطارد، ماه در حضیض خورشیدی، ماه نو، بارش شهابی ղ-Lyrid 2024، سیاره مریخ در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی و غیبت قمری بتا توری خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته

کد خبر 750441

دیگر خبرها

  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند