Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس ازطرفداران خود خواستار پایان دادن به مبارزه و اعتراضات خیابانی شد.

سوتلانا تیخانوفسکایا که به لیتوانی رفته است، امروز سه شنبه در فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد از مخالفان دولت بلاروس خواست برای اعتراض به خیابانها و میادین نروند. 

وی در این فیلم گفت: مردم بلاروس من از شما دعوت به رفتار عاقلانه و رعایت قانون می کنم من نمی خواهم خونریزی و خشونت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیخانوفسکایا گفت: از شما خواهش می کنم با ماموران پلیس مقابله نکنید از خودتان و نزدیکانتان مواظب کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بخاطر فرزندان خود به لیتوانی رفته است.

تیخانوفسکایا در حالی امروز خواستار پایان مبارزه شد که رسانه ها عصر امروز از تجمع مخالفان دولت بلاروس در مینسک خبر دادند.

گفتنی است روز یکشنبه ششمین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری این کشور با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء پیروز شد و سوتلانا تیخانوفسکایا آموزگار پیشین زبان انگلیسی و رقیب اصلی لوکاشنکو توانست ۹.۹ درصد آراء به دست آورد.

وزیر امور خارجه لیتوانی صبح امروز در توییتی خبر داد که اسوتلانا تیخانووسکایا رقیب اصلی رئیس جمهوری بلاروس به این کشور رفته و سالم است. یکی از سخنگویان این نامزد شکست خورده انتخابات به اسپوتنیک گفت که دولت بلاروس او را از این کشور اخراج کرده است. تیخانووسکایا نیز به یکی از رادیوهای لیتوانی گفت که در کشورش هفت ساعت بازداشت بوده است.

از دو روز گذشته و پس از پایان انتخابات و اعلام پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، طرفدران رقیب شکست خورده در خیابان‌های شهرهای بلاروس به روند برگزاری انتخابات اعتراض کرده و با پلیس درگیر شده‌اند که تاکنون یک نفر کشته، ده‌ها تن مجروح و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

در همین حال یک خبرنگار آمریکایی در توییتی خبر داد که دومین رقیب رئیس جمهوری بلاروس نیز این کشور را ترک کرده و اکنون در روسیه به سر می‌برد.

کریستوفر میلر خبرنگار تارنمای آمریکایی بازفید (Buzzfeed) ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت که ورونیکا تسپکالو  (Veronika Tsepkalo) را به بازداشت تهدید کرده بودند و او نیز بلاروس را ترک کرده است. از میان سه خانم رقیب الکساندر لوکاشنکو تنها ماریا کولسنیکووا (Maria Kolesnikova) در مینسک حضور دارد.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مخالفان دولت بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم