Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۹۲۴ پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم ۸۹ هزار و ۸۵۰ پرواز بوده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو بر اساس جداول و نمودار‌های آمار تجمعی پرواز‌ها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ در ۴ فرودگاه کشور از ۴۹ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در مدت مذکور آمار «نشست و برخاست هواپیما»، «اعزام و پذیرش مسافر» و «ارسال و پذیرش بار و پست»، صفر بوده است؛ این آمار شامل فرودگاه‌های زنجان، شاهرود، کلاله و همدان است که در سه ماهه اول سال ۹۸ در بخش‌های نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست، صفر بودند در این راستا این ۴ فرودگاه در گزینه‌های مذکور در ۳ ماه ابتدایی امسال با کاهش ۱۰۰ درصدی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ۴۹ فرودگاه مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ میزان نشست و برخاست هواپیما ۴۴ هزار و ۹۱۸ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۳۵۷ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم بوده است که در این سه بخش مورد مطالعه به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل این ۴۹ فرودگاه با کاهش ۵۱ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش ۶۸ درصدی مواجه بوده است.

* کاهش ۶۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مناطق آزاد و اختصاصی

در ۶ فرودگاه اختصاصی نیز میزان نشست و برخاست هواپیما در سه ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و ۶۲۸ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر همچنین میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۴ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۵۸۷ کیلوگرم بوده است که در این باره نسبت به مدت مشابه سال قبل این ۶ فرودگاه به ترتیب با کاهش ۵۶ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش و ۶۳ درصد کاهش داشته است.

* کاهش ۷۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه قشم در ۳ ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش در ۶ فرودگاه اختصاصی بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما با ۷۰ درصد کاهش، مربوط به فرودگاه قشم بوده است همچنین در حوزه اعزام و پذیرش مسافر بیشترین کاهش با رقم ۷۴ درصد مربوط به فرودگاه قشم و بیشترین کاهش ارسال و پذیرش بار و مسافر مربوط به فرودگاه قشم با ۷۸ درصد کاهش بوده است.

* بیشترین کاهش آمار فرودگاهی در فرودگاه‌های رفسنجان، یاسوج و شهرکرد

همچنین در سه ماه ابتدایی امسال در فرودگاه‌های زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران غیر از ۴ فرودگاه همدان، کلاله، شاهرود و زنجان که عنوان شد میزان نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار پست صفر بوده است در ۳ ماه ابتدایی امسال صفر بوده است، بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما در مدت مذکور متعلق به فرودگاه رفسنجان با ۹۱ درصد کاهش است.

همچنین این فرودگاه با کاهش ۹۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۹۳ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست در سه ماهه ابتدایی امسال، بیشترین میزان کاهش آمار فرودگاهی را به خود اختصاص داده است.

پس از فرودگاه رفسنجان فرودگاه‌های یاسوج و شهرکرد بیشترین میزان کاهش را در آمار‌های مربوط در سه ماهه ابتدای امسال داشته اند.

* عبور ۱۴ هزار و ۹۲۴ پرواز از فضای کشور در ۳ ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش همچنین در حوزه پرواز‌های عبوری، در سه ماه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۹۲۴ پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم ۸۹ هزار و ۸۵۰ پرواز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرواز های عبوری ارسال و پذیرش بار و پست سه ماهه ابتدایی سال نشست و برخاست هواپیما اعزام و پذیرش مسافر ۳ ماه ابتدایی ابتدایی امسال بیشترین کاهش فضای کشور فرودگاه قشم فرودگاه ها درصد کاهش ۴ فرودگاه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان گفت: پرواز شهرکرد_ عسلویه از دهم اردیبهشت برقرار است
منزوی افزود: افزایش پرواز‌های فرودگاه شهرکرد در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص فرودگاه شهرکرد مطرح می‌شود توسعه آن است.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان