Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:27:21 GMT

مناقصه تصفیه‌خانه قرچک تا شهریور برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۰۶

مناقصه تصفیه‌خانه قرچک تا شهریور برگزار می‌شود

فریدون عطایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات اجرایی احداث تصفیه‌خانه و تاسیسات فاضلاب شهرستان قرچک افزود: احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی قرچک مصوبه متعددی در مجموعه استان داشته که از جمله می‌توان به بند چهار ستاد تسهیل استان در شهرستان قرچک اشاره کرد که با توجه به اهمیت پروژه و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و تامین بخشی از آب مورد نیاز برای شهرک‌های صنعتی از پساب خروجی شهرک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ کیلومتر از خط انتقال اجرا شده، بیان کرد: ضوابط قانونی محل تصفیه‌خانه با ۲۰ هکتار وسعت رعایت و استعلامات از پیش دریافت‌شده است.

مدیرکل حمایت از جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد با رعایت مباحث زیست محیطی و اجرای فضای سبز مناسب در زمین تصفیه‌خانه، پروژه توسط آب و فاضلاب برای مناقصه آماده و مناقصه تا پایان شهریور انجام شود.

عطایی ادامه داد: طبق نظر شهرک صنعتی به واسطه نزدیکی تصفیه‌خانه با دو مجموعه بزرگ و توسعه‌ای شهرک صنعتی در زمینه خشکبار و مواد غذایی احتمال دارد در آینده مشکلاتی برای صنایع به وجود بیاورید که مقرر شد با استعلام از محیط زیست مشکل مرتفع شود.

وی افزود: درخواست فرماندار این بود که پروژه سریعا به مرحله اجرا در بیاید و با توجه به اینکه اصلی‌ترین موضوع، احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال است و ۹۵ تا ۹۸ درصد خط انتقال به روش BOT اجرا شده، پساب خروجی می‌تواند قسمتی از آب صنعت را تامین کند تا دغدغه آب حل شود.

مدیرکل حمایت از جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: خواست مجموعه استانداری این است که آب و فاضلاب سریعا پروژه را به مرحله اجرا درآورد تا پروژه تسریع و مناقصه انجام و به مرحله پیملانکاری و کلنگ‌زنی برسد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و یکی از شهرستان‌های محروم استان تهران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها استانداری تهران تصفیه خانه شهر تهران آب و فاضلاب قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران تصفیه خانه شهر تهران آب و فاضلاب قرچک استانداری تهران تصفیه خانه شهر تهران آب و فاضلاب قرچک تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل