Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:28:28 GMT

گزارش هواشناسی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۹۶۲

‍‍‍‍‍‍

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

برچسب‌ها مشهد وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی سازمان هواشناسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی مشهد وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی، رگبار و رعد و برق در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سمنان، قزوین، البرز، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی همراه با آب‌گرفتگی معابر، ریزش تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها برای ساعات آینده پیش بینی شده؛ به همین دلیل افراد از صعود به ارتفاعات، حریم رودخانه‌ها و دشت‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی فردا چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، پنج‌شنبه (۲۰ اردیبهشت) در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت آب و هوایی اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی در دستور کار قرار گیرد.

احتمال اختلال و خسارت در فعالیت سکوهای نفتی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری اعلام کرد: از ظهر فردا چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌کند.

بارش برف در چهل و هفتمین روز بهار رد شهرستان کوهرنگ

همچنین روز گذشته دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی و تشدید آن از روز جاری، بارش باران در اکثر مناطق استان و بارش برف در برخی از نقاط شهرستان کوهرنگ از جمله «گردنه چری» اتفاق افتاد. بارش‌های برف و باران، برخی جاده‌های کوهستانی از جمله گردنه‌های شهرستان کوهرنگ را لغزنده کرده که برای تردد از این جاده‌ها نیازمند زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی است.

لازم به ذکر است؛ مدیرکل هواشناسی شهرکرد، روز گذشته از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی تا امروز در اکثر مناطق استان خبر داده بود.

کد خبر 6099774

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد