Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه تولیدکنندگان شمش فولاد در کشور ما برخورد دوگانه‌ای با بازار داخلی و خارجی دارند و این محصول را به صنایع داخلی ۱۲۰ دلار گران‌تر از نرخ صادراتی آن می‌فروشند. - اخبار استانها -

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به گرانی و تورم زیادی در بازار فولاد و محصولات وابسته به آن اظهار داشت: آنچه که امروز صنایع فولادمحور ما را دچار مشکل کرده، این است که تولیدکنندگان شمش فولاد حداقل سهمیه را برای صنایع داخلی در نظر می‌گیرد و این تولیدکنندگان را برای تامین اقلامی مانند شمش فولاد، میلگرد، تیرآهن و ورقه‌های فولادی در عسر و حرج قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که کارخانجات تولید شمش و محصولات اولیه فولادی باید فقط 50 درصد از تولیدات خود را به صادر کنند و 50 درصد مابقی را به بازار مصرف داخلی و صنایع وابسته عرضه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با انتقاد از دوگانگی نرخ شمش فولاد در بازار صادراتی و داخلی گفت: متاسفانه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که تولیدکنندگان شمش فولاد این محصول را 380 دلار در خارج از کشور به فروش می‌رسانند؛ اما همین محصول را در داخل کشور 500 دلار به صنایع نیازمند به فولاد می‌‌فروشند. در صورتی که قرار بر این بود که شمش فولاد را با نرخ 95 درصد فوب خلیج فارس تحویل کشتی بدهند.

نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام استبروز نشانه های مثبت در بازار فولاد/ رشد عرضه ها در بورس کالا با کاهش محدودیت‌هارشد 40 درصدی تولید فولاد ایران در 2 ماهه 2020

عباسپور ادامه داد: متاسفانه عرضه شمش فولاد با قیمت بالا در داخل کشور و نرسیدن شمش فولاد به دست صنایع وابسته باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولید محصولات فولادی و آهنی شده و ضربه‌های زیادی هم بر اشتغال در این حوزه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه عزم مجلس برای کاهش نرخ فولاد در بازار داخلی جدی است، یادآور شد: یکی از مهمترین مباحثی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به آن ورود کرده، ساماندهی بازار فولاد است که در کنار سامان‌بخشی به بازار خودرو از جمله برنامه‌های مهم کمیسیون صنایع است.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی مجلس بیشتر بخوانید... بروز نشانه های مثبت در بازار فولاد/ رشد عرضه ها در بورس کالا با کاهش محدودیت‌ها نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است رشد ۴۰ درصدی تولید فولاد ایران در ۲ ماهه ۲۰۲۰ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بروز نشانه های مثبت در بازار فولاد/ رشد عرضه ها در بورس کالا با کاهش محدودیت‌ها نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است رشد ۴۰ درصدی تولید فولاد ایران در ۲ ماهه ۲۰۲۰ واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی مجلس پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۷ افزایش هزینه‌های تولید باغداران قیمت میوه را گران کرد ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم گزارش| قربانی‌های گاندو تمامی ندارد / احتمال قطع دست "امیرحمزه " قربانی جدید در دشتیاری تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند آغاز جلسه رأی اعتماد به «خیابانی» وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی مجلس صنایع فولادی مجلس بازار فولاد کمیسیون صنایع شمش فولاد برای کاهش نرخ فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

به گزارش خبرنگار مهر، سعید واسعی مهاجم تیم مس رفسنجان در خصوص دیدار با پیکان اظهار داشت: مستحق پیروزی در این بازی بودیم و خیلی هجومی کار را شروع کردیم و مطمئن بودیم که این بازی را پیروز خواهیم شد. مهم صعود از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بود که به آن دست یافتیم.

او در خصوص عدم استفاده مربیان فولاد از او در نیم فصل اول گفت: ابتدا باید از عزیزانی که من را در خوزستان حمایت کردند، تشکر کنم. زمانی که ایگناسیو مارتینز هدایت فولاد را بر عهده داشت ارتباط گرفتن با او سخت بود و یکی، دو بازیکن بودند که در نحوه انتخاب نهایی ترکیب تیم دخالت داشتند و از این بابت خیلی ناراحت بودم.

واسعی افزود: متأسفانه مدیران فولاد با ترفندهای خودشان از من رضایت‌نامه فسخ قرارداد گرفتند تا همه دستمزدم را ندهند و قرار بود در یک تاریخ معین پولی را به حسابم واریز کنند که باز هم بدقولی کردند.

واسعی تصریح کرد: یکی از بازیکنان فولاد به سرمربی گفته بود یا جای من در تیم خواهد بود یا واسعی و در بازی آخری که برای فولاد برابر صنعت نفت بازی کردم روی هر دو گل تأثیر داشتم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که از فولاد جدا شدم و اکنون از حضور در مس رفسنجان رضایت دارم.

کد خبر 6088931

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی