Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:09:32 GMT

دولت کشور را در سخت‌ترین تحریم‌ها اداره می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۴۰۹

دولت کشور را در سخت‌ترین تحریم‌ها اداره می‌کند

رئیس جمهوری گفت: امروز دولت کشور را در شرایط سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ اداره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ما کشور را در شرایط اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ اداره می‌کنیم. شرایط ما شرایط عادی نیست بلکه شرایطی است که دشمنان فکر می‌کردند ما ظرف چند ماه قدرت تاب آوری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری گفت: امروز دو سال و نیم است که در برابر این تحریم و فشار اقتصادی تروریستی، دولت و ملت در کنار هم پابرجا ایستاده‌اند و راه خود را ادامه می‌دهند البته میدان جنگ مشکلاتی هم دارد، در میدان جنگ زخمی شدن و شهادت هم وجود دارد.

او افزود: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه فکر کرده بودند با تحریم سال ۹۷ از لحاظ اقتصادی کشور ما را دچار بحران می‌کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی و امنیتی تبدیل می‌شود، اما در هرسه مرحله ناموفق بودند.

رئیس‌جمهور گفت: ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم، دشمن می‌خواهد بگوید که در زمینه اعمال فشار‌های اقتصادی به ما موفق بوده است. اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال‌های اخیر مقایسه کنیم، رشد ۱۴ درصد هم داشتیم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت داشتیم.

او افزود: وقتی نفت تحریم می‌شود رشد اقتصادی منفی می‌شود و وقتی که این‌ها را کنار هم می‌گذاریم و می‌گوییم دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است. ما تا سال ۹۷ که این تحریم شدید نبوده با رشد متوسط هفت درصد کشور را اداره کردیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امسال هم رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بود، تاکید کرد: حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد بگوید ما از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیروزی رسیدیم، اما ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم و ثابت کنیم که چنین نیست.

روحانی گفت: ما سعی می‌کنیم در بخش بودجه‌ای ایجاد توازن کنیم و برای مردم در آینده یک سرمایه مطمئنی ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم جان تازه‌ای به بورس دهیم و در عین حال شرایط را برای چگونگی فروش نفت مشخص کنیم.

او افزود: این کار دولت که بزودی آیین‌نامه آن نوشته می‌شود حتما در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. کاری که دولت برایش با همکاری قوا ماه‌ها زحمت کشیده را برخی که معلوم نیست مبنای‌شان چیست می‌گویند این دولت می‌خواهد فشار را از خودش به دولت بعدی منتقل کند. حرفی که دروغ و کاملاً بی‌اساس است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ما امسال ۱۷ طرح پتروشیمی را داریم. مرتب در روستا‌ها آب و برق می‌کشیم؛ در عسلویه فعالیت می‌کنیم. حالا آیا کسی می‌تواند بگوید که این کار‌های دولت در سال پایانی به سود دولت بعدی است؟ این چه حرف بچه‌گانه و کودکانه‌ای است؟

روحانی ادامه داد: ما همه خادم مردم هستیم، این دولت منتخب مردم است و دولت بعدی هم منتخب مردم است. همه باید تلاش کنیم که در شرایط سخت تحریم کشور را اداره کنیم. با کسی که شوخی نداریم! این حرف‌ها را کنار بگذاریم. کسی که به کار دولت در این زمینه ایراد می‌گیرد، بیاید و لطفاً بگوید راهکارش چیست؟ با درشت‌گویی و حرف‌های این چنینی کاری پیش نمی‌رود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت