Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به چهار چالش مهم محیط زیستی استان شامل، گردو غبار، آب، پسماند و فرسایش و از بین رفتن منابع زیستی و گونه‌های برجسته استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک سوم از مساحت استان در حال فرسایش بوده که همین موضوع باعث شده تا خراسان جنوبی درگیر معضل گردو غبار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر در این خصوص چاره اندیشی نشود تا چند سال آینده خراسان جنوبی در گیر مشکلاتی همچون استان خوزستان در این زمینه خواهد شد.

اکبری از مسئله آب به عنوان یکی دیگر از چالش‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیارد مترمکعب کسری مخازن آب دراستان وجود دارد و بیش از حد مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید

 تشکل‌های زیست محیطی لازمه ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به موضوع پسماند اظهار کرد: میزان استفاده از پلاستیک در استان بالا است و شیوه دفن پسماند علی الخصوص در روستا‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

او بیان کرد: هشتاد درصد از جمعیت گونه‌های حیات وحش برجسته استان ظرف نیم قرن گذشته از طرق مختلف از جمله شکار غیرمجاز از بین رفته که همه این معضلات و مشکلات نیازمند یک عزم جدی با سایر دستگا ه‌های مرتبط است تا در این راه همیار و همراه باشند.

اکبر‌ی اظهار کرد: اکبری مهمترین رسالت تشکل‌های زیست محیطی را تغییر نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال می‌بایست مردم را درجهت حفظ محیط زیست ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع زیستی سفره آب زیرزمینی خراسان جنوبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور اظهار داشت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال 1402 بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های افراد  در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح شد و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شوراهای اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

 وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهرها و روستاها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شوراهای شهرها و روستاها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری خاطرنشان کرد: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا