Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:56:04 GMT

معیار عزاداری محرم ضوابط ستاد مقابله با کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۹۴۷

معیار عزاداری محرم ضوابط ستاد مقابله با کرونا است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌های پرشور و شعور دارالارشاد اردبیلی‌ها، اما شرایط متفاوتی از سال‌های گذشته با وجود کرونا حاکم شده که برگزاری مراسم‌ها طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونا قابل اجرا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، هر سال با نزدیک شدن به ماه محرم تدارک‌ها و برنامه‌های عزاداری  از قبل چیده می‌شد و مردم اردبیل نیز همانند سایر استان‌ها خود را برای مراسم این ماه آماده‌ می‌کردند، امسال هم در آستانه فرارسیدن ماه محرم و شروع عزاداری‌های پرشور و شعور دارالارشاد اردبیلی‌ها هستیم، اما  با وجود بیماری کرونا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط بغرنج کادر درمانی و قرارگیری استان اردبیل در وضعیت قرمز، عزاداری ماه محرم امسال را کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده و طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا مراسم سنتی طشت‌گذاری اردبیل و دسته‌جات عزاداری که جزو آئین دیرینه استان است امسال برگزار نخواهد شد.

با توجه به این که ازدحام و جمعیت از عوامل اصلی شیوع و انتقال ویروس کووید - 19 به شمار می‌رود به همین دلیل انتظار می‌رود مردم تا حد امکان از برگزاری تجمع‌ها و شلوغی‌ها بپرهیزند و شرکت در عزاداری‌ها را طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونا مبنای کار قرار دهند.

هرتصمیمی درباره مراسم محرم فقط با دستور ستاد مقابله با کرونا اجرایی می‌شود

در این باره اکبر بهنامجو استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ایام عزاداری ماه محرم در اردبیل اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد تعطیلی برنامه‌های عزاداری ماه محرم را جز اعلام ستاد مقابله با کرونا در استان نداریم.

وی با اشاره به این که حضور تجمع‌ها تنها عامل ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین(ع) نیست افزود: بلکه هر بستر و فرصتی که بوی حریت نهضت امام حسین(ع) و یارانش را داشته باشد در این زمینه کافی است و فضای مجازی بهترین فرصت برای یادآوری درس ایثار و شجاعت آنان است.

استاندار اردبیل بیان کرد: اعتقاد به برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) مثل همیشه پابرجا است اما همه افراد باید با حضور در مراسم‌ها احساس مسئولیت کرده و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سخنان عالمین دینی و مداحان بهره‌مند شوند.

بهنامجو از مسئولین و متولیان مربوطه استان نیز خواست که در راستای توزیع مواد ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری‌های لازم را داشته باشند و رسانه‌ها نیز در امر تبیین و نحوه عزاداری اطلاع‌رسانی کافی به سمع و نظر مردم برسانند.

وی بیان کرد: حرکت دسته‌جات، طشت‌گذاری، دسته‌گردانی و تجمع‌ها امسال به دلیل شلوغی و ازدحام برگزار نمی‌شود و با توجه به این که سازمان تبلیغات اسلامی مسئول برگزاری عزاداری‌ها است به همین منظور توجیه و اطلاع‌رسانی باید به صورت سیستمی و سازمانی انجام یابد.

در ادامه این جلسه شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انتظار ما از مسئولین جلوگیری از هر گونه ازدحام و شلوغی‌ها در ایام ماه محرم و عزاداری‌ها است چرا که دستگاه امام حسین(ع) باید به صورت باشکوه و در شأن خود ایشان برگزار شود.

وی با اشاره به این که درک رنج کادر درمانی در ایام ماه محرم بسیار حائز اهمیت و ضروری است بیان کرد: از مردم انتظار داریم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی در سازمان اوقاف/ تأکید بر احیای روضه‌های خانگی در محرم 99گزارش تسنیم از محرمِ تلویزیون| هیئت‌داری شبکه یک و چلچراغ جدید/ "پس از آزادی" نرسید؛ "بوم‌وبانو" و "زمین‌گرم" در راه آنتننخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود

امسال هم برگزاری عزاداری‌های ماه محرم با اعتقادات قلبی همیشگی مردم حسینی استان اردبیل برگزار می‌شود ولی انتظار مسئولین و ستاد مقابله با کرونا از مردم این است که مسئول حفظ و سلامتی خود و دیگران باشند و مراسم‌های ماه محرم را در شأن دستگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار کنند.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ی

R41374/P/S6,49/CT7 بیشتر بخوانید... افزایش نظارت استاندارد در ایام شیوع ویروس کرونا در استان کرمان؛ ۱۱ خط تولید استان کرمان پلمب شد از مشکلات شیوع کرونا و سهم‌خواهی‌ها تا آخرین وضعیت بازپس‌گیری اماکن ورزشی در استان کرمان آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/افزایش تعداد مبتلایان بد حال قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش نظارت استاندارد در ایام شیوع ویروس کرونا در استان کرمان؛ ۱۱ خط تولید استان کرمان پلمب شد از مشکلات شیوع کرونا و سهم‌خواهی‌ها تا آخرین وضعیت بازپس‌گیری اماکن ورزشی در استان کرمان آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/افزایش تعداد مبتلایان بد حال پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم انتقاد عضو کمیسیون صنایع از شیوه واگذاری معادن / در واگذاری معادن ‌"اهلیت و تخصص" ‌برای آقایان مهم نیست‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس ۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا استان کرمان ویروس کرونا امام حسین ع عزاداری ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد